• Bröllopstorget

Bröllopstorget samgår med STAMPEN

Som ni kanske redan läst eller hört så har det blivit en förändring i Bröllopstorget och Familjeliv. Inte bara det att vi bytt namn på bolaget från Bröllopstorget HB till Familjeliv Media AB, vi har också fått en ny intressent. Bakgrunden är denna:

Vi två Patrik och jag, har tillsammans med er genom era synpunkter, era förslag och stora intresse lyckats skapa Bröllopstorget till vad det är idag. En stor sajt med många besökare och med ett liviligt utbyte av idéer och synpunkter, ett levande forum som aldrig har stått stilla. Hela tiden har vi tillsammans utvecklat Bröllopstorget.

Och under de första åren har vi två lyckats klara av det hela, kunnat ta vara på era förslag och förändrat sajten så att ni och vi kännt oss nöjda. Men med ännu fler besökare så kommer naturligtvis ytterligare synpunkter och förslag; många är så bra och så rätt att vi skulle vilja genomföra dom med en gång. Men eftersom vi växt så mycket, vilket vi tycker är jättebra, så växer också alla dessa "jordnära" problem som måste lösas: med tekniken, administration, upprätthållningen, research och nya tjänster. Vi har försökt lösa det genom att hyra in extrapersonal men det håller bara till en viss gräns. Sedan måste andra lösningar till.

Nu har vi funnit en sådan lösning. Genom medverkan från vår nya intressent, Stampen har vi tillförsäkrat oss stöd inom teknik, administration, innehåll och inom andra "jordnära" områden. Det betyder att vi två nu kan ägna mer tid åt att förbättra Bröllopstorget och Familjeliv på det sätt som ni önskar och föreslår - kort sagt göra en ännu bättre sajt, göra Bröllopstorget till ett forum där vi alla kommer till tals och där vi kommer att känna oss hemma. Bröllopstorget kommer alltså även i fortsättningen vara just Bröllopstorget, med samma inriktning som förut. Men betydligt bättre, då vi nu har möjlighet att snabbare och säkrare förändra sajten som ni vill ha den.

Vi hoppas att ni vill, tillsammans med oss, vara med i ännu större utsträckning nu och tillsammans ska vi lyckas med att göra Bröllopstorget till en sajt, ett forum dit vi alla vill titta in - gång på gång!

Lite om oss bakom sajten:

Patrik, småbarnspappan som tar sin papparoll på stort allvar, kreativ teknikutvecklare alltid i framkanten på teknikutvecklingen, mer än 15 års praktisk och teoretisk IT-kunskap med ett enkelt motto: Det finns en lösning på alla tekniska problem!

Jag (Charlotte), småbarnsmamman, designern, med ansvar för research och för "den konstnärliga utformningen.

Vad innebär samgåendet med Stampen rent konkret:
    Stampen köper 55% av aktierna i Familjeliv Media AB och dom satsar då helhjärtat på att hjälpa oss med en snabbare utveckling av alla tjänster. Framförallt så kommer vi kunna få mer tid att vara kreativa och skapa nya tjänster inom Bröllopstorget. Samgåendet med Stampen har initialt tagit mycket av våra resurser, men nu satsar vi all vår tid på att få ut uppdateringarna för Bröllopstorget.

Patrik är VD i Familjeliv Media AB och jag och Patrik kommer fortfarande styra Bröllopstorget som ett dotterbolag i Familjeliv Media AB i samma anda och riktning som tidigare.

För Stampen AB är förvärvet ett steg i koncernens tillväxtstrategi och Familjeliv Media AB kommer att ingå i det nybildade Stampen Media.
    - Vi tror att interaktivitet och dialog är viktiga beståndsdelar i framtidens medielandskap och det är precis det som Familjelivs medlemmar ägnar sig åt. Därför är vi glada över att få bidra till Familjelivs utveckling i framtiden, säger Tomas Brunegård, vd och koncernchef i Stampen-gruppen.

Stampen AB är moderbolag i en företagsgrupp som driver flera tidningsföretag, tryckerier och distributionsföretag. Stampen har också ägarintressen i andra medieorienterade verksamheter som radiostationer, webbplatser och nyhetsbyårer. Stampen-gruppen med delägda bolag omsätter 5 miljarder kronor och sysselsätter 7.000 personer. Göteborgs-Posten och V-TAB, en av Nordens största tryckerikoncerner, ingår i Stampen-gruppen.

Charlotte - Bröllopstorgets redaktion

• Svar på tråden Bröllopstorget samgår med STAMPEN
  • lolabe

Ja, misstänkte att det var något sådant på gång eftersom inget hände

• Meddelande borttaget
  • wintersaga

Ser fram emot att se vad som händer!

• Amazonas

Lycka till!
    Det ska bli spännande!

• 26maj2007

Jätte kul att det går så bra!

men hoppas på att det blir många och stora förändringar här på BT och inte bara på FL.

• majsilou

hej, många på bröllopstorget som har problem med inloggningen på våra sidor. ni måste nu hjälpa oss. det är ju onödigt att stå registrerad här om ingenting fungerar. gifter mig på lördag och måste komma in på gästlistan idag för att anmäla exakta antalet gäster som kommer .MEN JAG KOMMER EJ IN. Har försökt att få kontakt med er, både via e-post och telefon, men inte fått ngt svar. DET ÄR SÅ VIKTIGT!!!!!!! Vore hemskt tacksamma om ni kunde hjälpa oss nu. Vi står ju registrerade här för att det skall fungera och man hoppas på ett svar inom ett dygn om man malar och behöver hjäp. jag har panik, främst för att jag inte kommer in på gästlistan. jag behöver alla namn. hjälp oss.

• TheBride

Hjälp! kommer på tre dagar inte in på gästlistan eller planeringen! Däremot kan jag gå in på allas önskelistor utan kod... Snälla, hoppas ni kan reda upp detta, annars måste vi söka oss till siter med verktyg som fungerar. Vi litar ju på er!!

Svar på tråden Bröllopstorget samgår med STAMPEN