• Therése

Hur ska jag komma över honom??

Jag håller på att bli tokig. Dejtade en kille tidigare i våras, blev jättekär men han dumpade mig ganska snabbt av olika skäl.

Sedan dess har han gjort en hel massa saker som klart visar att han inte är en bra kille. Han har sårat mig, betett sig som en självisk idiot, ljugit, gjort den ena dåliga saken efter den andra. Jag vill inte bli tillsammans med honom igen. Jag är inte kär i honom utan tvärtom mest bara arg och besviken.

Men trots allt det här, trots att varenda del av mig vet att han inte är bra för mig, kan jag helt enkelt intte släppa taget och gå vidare. Jag försöker dejta och vara aktiv och hålla tankarna på annat, men trots det är jag fortfarande fast med tankarna hos honom.

Vi har ingen direkt kontakt idag och jag försöker undvika honom, men det är ju oundvikligt att vi ändå stöter på varandra ibland. Vi har flera gemensamma vänner och jag är inte beredd att ge upp mina vänner för hans skull.

Hur ska jag göra för att komma över honom en gång för alla? Hur ska jag bära mig åt för att på riktigt kunna glömma och gå vidare?? Jag behöver all hjälp jag kan få!

• Svar på tråden Hur ska jag komma över honom??
  • brudkronan

Min erfarenhet är att tiden tar hand om det - och för mig har det också varit lättare när jag fortsatt träffa honom i samband med gemensamma vänner och så. Tufft i början, men så småningom blir det avdramatiserat.

Om man försöker undvika någon länge känns det när man till sist träffas som om tiden vridits tillbaka och man måste ändå hantera känslor som man trodde var försvunna - så har det varit för mmig i alla fall.

• Ettolrach

Ge det tid, något annat sätt finns inte. Och häng inte upp dig på att "vara ihop" utan roa dig, träffa kompisar och låt det som sker ske.

• pickolina

Åh vad jag känner igen det där.... Det är nog bara tiden som kan fixa det och tyvärr kan det ta lååång tid om man har otur... Jag sitter själv i samma sits! :(

• tattar-Emma

Ett tips som jag inte testat själv: sätt upp ett foto av honom på toa och titta på det medan ni gör "nummer två"... :D

Svar på tråden Hur ska jag komma över honom??