• Rockbröllop

Vilken ordning gå in i kyrkan?

Såhär ser bröllopsföljet ut:

M2B med 3 bestman, hans bröder.
    Mina 2 barn som näbbar.
    Mina tärnor, 3 st.
    Sen ska jag gå in med pappa....

Kan man ta det i den ordningen???

• Svar på tråden Vilken ordning gå in i kyrkan?
  • annalytica

M2B o Bestman står framme vid altaret o väntar. Sedan går jag o pappa in o sist kommer min tärna. Skulle vi haft näbbar hade dessa gått efter tärnan.

• Rockbröllop

Jahaaaa... så tärnorna går in efter mig alltså?????

• annalytica

Ja, jag tror det. Det var i alla fall vad vår kantor sa när jag frågade hur vi skulle göra.

• Rockbröllop

Oj...ja då får man tänka om... men då går dom in efter mig o pappa.

Sen går näbbarna före mig o strör rosor alltså... TREVLIGT. Trodde tärnorna skule få gå först på rosenbladen :( Hahaha..

• Bröllopstokiig

Om du går in med din pappa, ska m2b och bestman stå och vänta framme vid altaret. Alltså ska inte de gå in när gästerna står i bänkraderna, de ska vara på plats framme vid altaret innan gästerna kommer in i kyrkan, alternativt att de kommer ut från sackristian framme vid altaret (där prästen i bland håller till innan gudstjänst etc). Om ni ska ha näbbar går de in först, eftersom näbbarna symboliserar livets gång. Sen kommer din far och du, din far leder in dig och går på din vänstra sida och lämnar över dig till din m2b, när han gjort det ska du stå på din m2bs vänstra sida. Efter dig kommer tärnorna och allra sist prästen.
    Om du ska ha näbbar är det fint om de går och kastar rosenblad framför er när ni tågar in.!

• Rockbröllop

CicciL:
    Men va??? Alltså...hur fel ute har jag vart egentligen.... jahaaa... trodde att M2B oxå tågade in.

Så då betyder det att dom enda som går till ingånsmusik är näbbarna, tärnorna o jag o pappa???

Ska karlarna komma in innan gästerna måste det ju bli så....

Klur klur...hade ingen aaaning?!!!

• future mrs B

Rockbröllop

Jag ska ocksa ga in med min pappa. man 2B & bestman star vid altaret, mina 4 tarnor kommer att ga fore mig & pappa.

• Rockbröllop

Ja jag antar att man kan göra väldigt olika... måste klura ordentligt på det här känner jag!

Svar på tråden Vilken ordning gå in i kyrkan?