• *suzy*

Vi har bestämt oss.....det blir ett vinterbröllop

Vi har velat fram och tlllbaka men det lutar mest åt ett vinterbröllop Bor i norra delen av landet så jag uppskattar vintern mycket men undrar nu vilken tidpunkt som egentligen är finast på vintern, vad tycker ni? Har ni några tips på vad vi kan hitta på med ett vinterbröllop?

• Svar på tråden Vi har bestämt oss.....det blir ett vinterbröllop
  • nu är jag fruL

jag skulle absolut åka till och från kyrkan i en hästsläde med facklor och bjällror!

• *suzy*

Ska dock nämna att vi har planerat ett bröllop av den mindre skalan.... facklor har vi planerat att sätta ute när mörkret faller på. Kan man beställa det på nätet?

• Sibylla

Hade jag gift mig på vintern hade jag valt februari eller mars, då det är som mest snö och kallt och klart. I mars kanske solen också hinner titta fram och det kan bli riktigt vackert. Jag hade nog valt hundspann för det är en upplevelse, men kanske lite svårt att sitta om du har en känslig klänning.
    Fina foton utomhus är nästan ett måste på vintern.
    Facklor till gästerna som ni kan gå igenom då ni anländer till bröllopsfesten.
    Vintertema i lokalen, stora snöflingor att hänga upp, fördrink i isglas kanske (som i jukkasjärvi), riktig norrländsk mat.
    En vit bröllopstårta, ja det finns ju massor att spinna vidare på.
    LYCKA TILL!

• *suzy*

Tusen tack för dina fina tips...ska verkligen ta vara på dom

• *suzy*

Jag har föräskat mig i rosa/lila. Är det fel att ha bukett och färgtema rosa på ett vinterbröllop?

• Pumpkin

Absolut inte! Jag tror det kan bli väldigt effektfullt med rosa som tema på ett vinterbröllop

• Fjällräv

Jag har haft flera vigslar denna vinter och tycker det fungerar väldigt bra. Något att tänka på är väl ljuset - ett par skulle gifta sig i mars och hade fantiserat om marchaller och levande ljus, och visst - vi tände mängder av levande ljus i kyrkan, men solen var fortfarande uppe, sådet blev inte riktigt den grej de hade tänkt sig.

Svar på tråden Vi har bestämt oss.....det blir ett vinterbröllop