• fnissa

Dagen efter piller två gånger?

Hej!

Natten mellan 1 och 2 juli hade jag avbrutet samlag 2 gånger.
    3 juli tog jag dagen efter piller. 4 juli fick jag min mens.
    Mensen varade till 10 juli. 11 juli hade jag avbrutet samlag igen. Och nu undrar jag om jag bör ta ett dagen efter piller igen?

När är ägglossningen?
    Jag fick aldrig sperma i mig.

INGA MORALTANTER TACK. Puss o kram!

• Svar på tråden Dagen efter piller två gånger?
  • Ettolrach

Du räknar från första dagen av din mens och 14 dagar efter brukar man ha ägglossning. Men cykeln kan variera mellan 11-18 dagar har jag för mig så säker kan man aldrig vara.

Var rädd om dig bara (tänker på sjukdomar och sådant) !

• Buslinna

För att vara lite mer på den säkra sidan så är det nog läge att ta pillren. Sedan ska de ju tas inom 72 timmar, om jag inte minns fel, så det kanske redan är för sent?

Kom ihåg att pillrens möjligheter till att förhindra graviditet minskar med varje timme som går. Och att man inte bör ta dem för ofta.

• tattar-Emma

Om det var en riktig mens bör det vara lugnt. Om det var en post-dagenefterpiller-blödning ska du inte ta ett till.

• ninonica

Om du tänker använda dagen efter-piller så bör du inte vänta så länge när du gör det. Köp direkt om du inte har skyddat dig, fundera inte på det i två dagar först. Pillerna kan användas en gång per menscykel, så du borde skydda dig på något annat sätt. Dagen efter-piller är ett alternativ när kondomen gått sönder eller när upphetsningen tagit över förståndet, men inget som bör användas som ett preventivmedel.

• ninonica

Att killen inte fick sin utlösning i dig är ingen garanti för att du inte fått spermier i dig.

• pickolina

Det där stämmer inte alls! Att ägglossning sker ca 14 dag efter första dagen på mensen alltså.... Frågan kom upp i en annan tråd och efter att en tjej protesterat mot vad alla skrev (som skrev så) så kollade jag upp det där och ägglossningen sker ca 14 dag FÖRE mens. Dvs, det kan vara en vecka efter mens eller 2,3,4,5veckor osv efter mens... Beroende på hur lång menscykel man har....

Svar på tråden Dagen efter piller två gånger?