• jema3

15 Juli tjejer! Gamla var avstängd!

Gamla tråden var avstängd för svar såg jag nu.
    Men nu är vi gifta!
    GRATTIS ALLIHOPA!
    Kram/Jessica

• Svar på tråden 15 Juli tjejer! Gamla var avstängd!
  • Moniquex

tack det samma.. ja nu är man gift..
    det känns härligt

• bullisklubben

GRATTIS!!!!! Hoppas att ni också hade en toppenfin dag! Kramar fru bullisklubben

• JoJeB

Ja nu är man gift, så underbart. Vilken dag, den kommer man aldrig glömma. Lycka till alla ny gifta och fånga dagen.
    Kram Jessika Berntsson (HiHi första gången jag skriver mitt nya efternamn på riktigt )

• Linma

Visst var det en underbar dag!! Njuter fortfarande, vill såklart höra alla era historier om hur ni hade det! Nu blir det en kort bröllopsresa och sen återkommer jag och berättar om vår dag.. :) och visst känns det uuuuuundeeerbaaaart...hihi kär och galen och lycklig!

• Linma

nu är jag nyfiken att höra om era dagar om ni orkar berätta. Vore kul att få se ilder också om det är någon som har. Jag ska bara försöka hitta någonstans där jag kan lägga in bilderna :)

Men här kommer VÅR underbara dag i text....ursäkta alla svensk gramatiska fel.. :)

• Linma

Dagen D började egentligen långt långt innan som ni säkert vet allihopa som planerar för ert blivande bröllop.Men nervositeten kom egentligen inte på "riktigt" förrän på kvällen innan. Eller rättare sagt klockan 00.00 när jag lyckats att få mig själv i säng.

Dagen innan var så underbar och hyfsad lugn. Jag och min tärna som bor 60 mil i från mig passade på att ta lite kvalitetstid tillsammans och låg och gottade oss på stranden hela förmiddagen på fredagen, detta var verkligen underbart då vi ses så sällan. Vi låg där och pratade om allt i livet och kärleken såklart.

Efter en lugn förmiddag följde en eftermiddag med manikyr och dukning i lokalen. Var så nöjd när jag gick ur lokalen på kvällen innan och det var så vackert dukat med röda rosor i enkla vaser och vita servetter(som vi kämpade hårt med för att få en snygg servett vikning) Det pirrade i magen och jag verkligen längade att få komma tillbaka dagen efter och då som brud, vilken lycka

Efter dukningen var vi hembjudna hos en gemensam vän på grillning, någonting som jag verkligen uppskattade eftersom det var mycket folk på plats men svårt att hitta tid till att äta. Men i dessa ögonblick märker man verkligen hur underbart det är med vänner. Vi var ca 10 stycken inclusive familj och ett par vänner som satt ute i det vackra vädret och åt gott och drack ett par glas vin för att lugna de nerver som verkligen gjort sig till känna nu.

Efter ett par timmar tillsammans med underbar familj och underbara vänner var det dags för att ta sig hemmåt och försöka få ett par timmars sömn. Men inte skulle det bli så lätt inte..hmmm..

Jag har väl aldrig haft problem att somna men oj vad svårt det var. Adrenalinet totalt pumpade ut i kroppen och klockan 03.00 var jag beredd på att gå upp och städa hela mina svärföräldrars hus för att få adrenalinet till att sluta pumpa. Min blivande fick knappt sova han heller för att jag hela tiden frågade... sover du? Nej.....sover du nu?...nej...Har du somnat nu?...hehe tur att han inte kastade ut mig..

Klockan behövde knappas ringa och väcka oss för klockan 07.03 vaknade jag pigg som en lärka efter att ha lyckats sova i ca 4 timmar efter att ha tagit två alvedon.

Upp hoppade jag och min blivande man och det pirrade otroligt härligt i magen. In i duschen försök till att klämma ner lite frukost i den pirriga magen och sen lite väntan på att tärnan skulle komma och bestman skulle köra oss till frisören. Blev många pussar och kramar från min blivande innan jag lämnade honom vetande att nästa gång jag såg honom var det jag iförd bröllopsklänning och förhoppningsvis vacker som bara den

Hos frisören blev totalt bortskämda. Hon var helt underbar, vi drack champagne, åt snittar och skrattade och speglade oss och såklart om vi båda fram till att vackrare hade vi aldrig varit. Vilken underbar stund vi fick där tillsammans.
    Klockan 13.15 kom min blivande och bestman för att hämta upp oss. Tårarana lyckades nästan tränga sig fram när jag i klädd min klänning och vackrare än någonsin fick en blick som jag aldrig kommer att glömma av min blivande man. Vilken kärlek och vilka känslor som rusade i min kropp.

Efter att ha lyckats ta oss in i bilen for vi vidare mot fotografering och lite lunch. Fotograferingen var underbar och allt kändes så vackert och lyxigt, något som man aldrig upplevt tidigare. Nu längtar vi verkligen över att få se bilderna och hur de blev.

Sen kommer vi till kyrkan, det är nu det är på riktigt plötsligt. Prästen möter oss utanför kyrkan exakt 15.55 och vi var ute i exakt tid. fantastiskt!

Så börjar klockorna att ringa och jag känner ett otroligt lyckorus och lugn sprida sig i kroppen.... det är nu det händer och det är nu 1 års planering blir verklighet, jag ska bli fru. Vilken känsla..

Vigseln är fantastisk, vi har en underbar solosångare som verkligen sjunger sig in i våra hjärtan och inte många ögon var torra efter han sjungit "för kärlekens skull" Ryser fortfarande när jag tänker på känslan.

När vi sedan står vända på väg ut från kyrkan mot alla männsikor vi älskar och som kommit för att delta i vår dag får jag en känsla som inte går att beskriva. Jag var så lycklig, nu fru och världens lycklaste brud!! Som utgångs sång hade vi anniés sång och det var otroligt att få gå ut i det glädjeruset till den vackra musiken. Jag såg på min man och visste precis att han kände som jag.

Efter kyrkan åkte vi tillsammans till festlokalen och fick en minst lika underbar fest fylld av tal, sånger och roliga spex. Vilken härlig känsla och lycka att få dela med sina vänner, familj och släktingar.

Kvart i 1 smet vi iväg, svettiga och trötta efter en kväll fylld av dans till en kanon bra band som gjorde otroligt mycket för att festen blev så lyckad som den blev. Vi somnade efter bara 1 timme (efter att sopat bort brödsmulor i sängen SUCK) i en underbar skön säng på ett mysigtt bed and breakfast och vaknade dagen därpå FRU och LYCKLIG!!! Önskar att alla får uppleva en sådan underbar bröllopsdag!!

• Janne71_JKP

Här kommer lite från vår dag

Vi fick tillgång till vår festlokal klockan 1400 fredagen den 14/7 och åkte glada ihågen dit för att börja fixa, kom dit och då sa våra kära toastmadamer att du och Krisse ni får vara här i ca 30 minuter och era föräldrar kan få vara kvar i fyra timmar resten tar vi hand om.... Underbara var dom, vi hade verkligen ingen aning om vad dom planerade..

Jag skjutsade sedan ner Krisse tillstan för nagelvård men först så checkade vi in på hotellet vi tänkte tillbringa helgen på..

När naglarna var fixade så hade våra kompisar som skulle fota oss och hjälpa Krisse med förberedelserna på bröllopsdagen checkat in så vi träffade dom och fick oss en öl innan vi begav oss till Piren i Jönköping för middag med dom och syrrans plastson med tjej.

Hade en riktigt lugn och skön kväll innan det bar av till rummet för lite sömn.

Väckning 0730 för frukost och klockan nio skulle Krisse vara hos frisören/sminket själv hade jag inget på tapeten förrän 1000 när jag hade tid för rakknivsrakning och det var riktigt häftigt..

En annan sak var att vi i vår avslappnade lunk glömde att vi skulle vara hos floristen på fredagskvällen för att godkänna brudbuketten men det tog vi med ro..

När jag rakat mig så åkte jag och hämtade den mest underbara bukett jag någonsinn sett och levererade den till frisören, upp till hotellet för dusch och påklädning innan jag skulle tillbaks för att få lite puder i ansiktet och äntligen få träffa min brud...

Hon var givetvis det vackraste jag någonsin mött och mina första tårar rullade denna dag..

Promenerade de 200 metrarna till hotellet och folk bara stirrade och log mot oss..

fotades sedan i 45 minuter och sedan ut till den väntande bröllopstransporten en röd Mercedes 220 S årsmodell 57 om jag minns rätt..

Vi åkte ut till Bottnaryd och på vägen kom jag på att jag inte ätit något så chauffören fick svänga in till vår lokala pizzeria så jag fick köpa en sallad att trycka i mig medans vi väntade på att fotografen skulle hinna i kapp oss för de första utomhus bilderna som skulle tas innan vigseln..

1458 kom vi till kyrkan och möttes av våra toastmadamer och kyrkvaktmästaren som talade om vad som förväntades av oss..

Han startade klockorna och vi stod nervöst och väntade.. När han sedan öppnade dörrarna från vapenkammaren och Änglagård började spelas (vilket jag inte tror någon av oss egentligen hörde) började vi gå uppför gången och det var underbart att se alla människor som kommit bara för att dela dagen med oss.. tror att tårarna rann på mig hela vägen fram till altaret... och vi gick vad jag tror var alldeles för fort...

Sen följde en underbar vigselgudtjänst som min härliga kusin Prästen Anna-Karin höll i.
    Utmarschen blev så fantastisk som vi hoppades (finns att lyssna på på vår hemsida www.paananen.nu )

Och sedan blev vi kramade och hyllade av alla gästerna..

När vi kramats av alla så satte vi oss i Mercedesen igen och åkte iväg en sväng för att alla gästerna skulle kunna packa in sig i bussen och övriga fordon för färd mot festlokalen.
    Vi åkte tillbaks till kyrkan efter en stund för lite mer foton vid sjön där innan även vi rullade till festplatsen.

När vi anlände hade alla fått lite bubbelvatten och snittar men även fått gå en tipspromenad anordnad av våra toastmadamer utan vår vetskap. Det blev brudskål och sedan var det dax för mig och min fru att utföra skiljefrågan, gemensam paketinslagning på tid... Det gick riktigt bra och vi lyckades samarbeta väl...

Eftersom tiden rusade iväg var det nu dax att bege sig in för middagen. Laxcarpaccio till förrätt, Grillad oxfilé till varmrätt och bröllopstårtan som dessert.

I vårt tidsschema innan bröllopet trodde vi att middagen skulle vara avslutad ca 2215 och att "valsen" skulle vara klar 2230 så att stollarna.se skulle få börja sin show. 2330 tror jag att vi började dansa till Somebody efter en middag fylld med underbara tal, sånger och spex. Och maten så underbar den var...

När vi bokade mirjaqee.com till kyrka och fest var vi överrens om att bandet skulle spela 2*45 minuter och när vi träffade henne dagarna innan ökade hon det till 2*60 minuter tror dom höll på ca 3*45 minuter och det var fullt ös hela tiden, silket underbart gäng som jag verkligen kan rekomendera om man vill ha röj på bröllopsfesten. Även om jag mest sprang runt och försökte hinna med att prata med alla och även dansa med festens alla damer, vilket jag kapitalt misslyckades med. (Båda sakerna, inte lätt när det är 74 gäster) Eftersom vi meddelat att det var OK att åka hem före brudparet så gjorde inte vi oss någon brådska utan gästerna fick droppa av när dom kände för det men vid 0445 kände nog min fru att nu fick det vara nog så vi tog oss friheten att tränga oss in i "Olles Svarttaxi", (minibussen vi fått låna av Nybergsbil som en kompis son var chaufför i hela natten åt gäster som ville hem) innan dom som stod på kö och ca 0530 ruamlade vi in på hotellet för en skön natts sömn... väcktes klockan 1200 av roomservice med frukost och checkade ut ca 1430.
    Visade sig att sista turen med gäster gått från festlokalen klockan 0600 så det får anses vara ett mycket lyckat bröllop!

På kvällen körde vi upp till stockholm för vidare färd mot Isla de Margarita men det får bli en annan historia.

//Janne

• Linma

det låter underbart och jätte kul! :) ett stort grattis till er.. :)

• 15juli06

Så här på dagen en månad efter bröllopet kommer en liten "rapport"

På fredagen skulle det sista på festprogrammen fixas. Med hjälp av goda vänner och champange var vi färdiga kl 02.00 på natten. Och lite små berusad hade man lyckats bli. Vi hade en så skojig och avslappnad kväll att man knappt tänkte på att det var bröllop dagen efter.

Jag vaknade första gången 05.30 och hade så svårt att somna om, men med god vilja gick det! Så när klockan ringde 08.00 var det bara att masa sig upp. (då var jag lite små skraj för bakfylla, men tack och lov höll den sig borta) . Efter en snabb dusch slängde jag på mitt träningställ och skulle bege mig till frissan. I garderoben hittar jag brudparet till tårtan, så nära var det att det blev glömt!

Hos frissan gick allt på räls och kl 14.00 var jag klar. Och gud vad jag kände mig vacker när allt var på plats. Slöjan som jag tvekat om länge, fick till slut vara med.

På väg till kyrkan hämtade vi min bukett, som jag som tur var hade varit och kollat på fredagen. För då hade den varit för rosa och lite liten, men nu var den bara så perfekt den kunde bli.

Vigslen gick smidigt den bara kunde, men alla verkade ha sett mitt väldigt djupan andetag jag tog precis innan jag gick in. Jag hade varit cool lugn innan, men när våra pojkar kom och mötte mig i dörren var tårarna nära.

Efter vigslen åkte vi till fotografen och tog bilder. Vår tärna och bestman tog barnen och åkte till barnvakten, vilket gjorde att vi sparade nästan en timma.

Senare var det "uppsamling" vid festlokalen. Givetvis lykades jag spilla en bricka champange över den stackars servitrisen som serverade mig.

Vi åt en fantastisk middag, med många underbara tal. Och vår toastmaster höll en hög nivå på underhållningen.

Efter tårtan var det PARTY!!!!

Här kan ni kika på bilder

www.supernemo.se

Svar på tråden 15 Juli tjejer! Gamla var avstängd!