Vårt bröllop den 27 maj
Hej alla brudar!
Nu äntligen har jag samlat mod att skriva en kort berättelse om vårt underbara bröllop den 27 maj i Husby-Rekarne kyrka utanför Eskilstuna. Planeringen hade pågått i över 1 år och så var äntligen den underbara dagen där.
Allt gick bättre än vad vi någonsin kunde drömma om och vi kände oss så fina. Jag och min tärna var hos Sussies Hairteam från kl 8.45-14.00 och fick ett jättefint omhändertagade och vi blev mycket nöjda. Kl 14.20 träffade vi vår fotograf ute vid kyrkan. Att fotas tyckte jag var en riktig höjdare, det var verkligen superkul. Spänningen höjdes ett snäpp när vi satt inne i församlingshemmet och väntade på att klockan skulle bli 16.00. Men när vi gick in i kyrkan släppte all nervositet och vi kände bara en otrolig lycka. Vigseln blev mycket vacker med bla vackra psalmer och sång av en acapella grupp.
Riskastningen var kul och vi fick mycket ris!! Sedan hade vi champagneskål i frukträdgården på baksidan av församlingshemmet där festen var. Solen sken och det värmde skönt. Alla var glada och tiden bara rann i väg.
Middagen avnjöts med underbar mat, gott vin och massor av rörande och roliga tal från alla håll och kanter, något som vi verkligen inte hade förväntat oss. Vår toastmaster och sånganförare gjorde båda ett underbart jobb och fick festen att lyfta ytterligare. Bröllopsvalsen till "Barfota utan strumpor och skor" gick faktiskt som en dans, trots att vi bara övat hemma i vardagsrummet. Vi har aldrig dansat så bra. Tårtan var underbar och jättestor, alla älskade den.
Tröttheten gjorde sig påmind vid 12-snåret och med burkar och flaggor där bak åkte vi vår hyrda, supersnygga bil till vår bröllopsvit. Ja, som ni ser, en helt fantastisk dag.
Det var verkligen en speciell dag. Vi avundas alla er som har denna underbara dag kvar. Ta vara på varje minut. Det går väldigt snabbt och sedan har man bara minnena och bilderna kvar.
Här är bilder från vårt bröllop:
photos.yahoo.com/hanna_fagerlind
(klipp ut och klista in)
Varma hälsningar till er alla här inne som gett mig tips och inspiration.
/Hanna