• HannaL

Vårt bröllop den 27 maj

Hej alla brudar!
    Nu äntligen har jag samlat mod att skriva en kort berättelse om vårt underbara bröllop den 27 maj i Husby-Rekarne kyrka utanför Eskilstuna. Planeringen hade pågått i över 1 år och så var äntligen den underbara dagen där.

Allt gick bättre än vad vi någonsin kunde drömma om och vi kände oss så fina. Jag och min tärna var hos Sussies Hairteam från kl 8.45-14.00 och fick ett jättefint omhändertagade och vi blev mycket nöjda. Kl 14.20 träffade vi vår fotograf ute vid kyrkan. Att fotas tyckte jag var en riktig höjdare, det var verkligen superkul. Spänningen höjdes ett snäpp när vi satt inne i församlingshemmet och väntade på att klockan skulle bli 16.00. Men när vi gick in i kyrkan släppte all nervositet och vi kände bara en otrolig lycka. Vigseln blev mycket vacker med bla vackra psalmer och sång av en acapella grupp.

Riskastningen var kul och vi fick mycket ris!! Sedan hade vi champagneskål i frukträdgården på baksidan av församlingshemmet där festen var. Solen sken och det värmde skönt. Alla var glada och tiden bara rann i väg.

Middagen avnjöts med underbar mat, gott vin och massor av rörande och roliga tal från alla håll och kanter, något som vi verkligen inte hade förväntat oss. Vår toastmaster och sånganförare gjorde båda ett underbart jobb och fick festen att lyfta ytterligare. Bröllopsvalsen till "Barfota utan strumpor och skor" gick faktiskt som en dans, trots att vi bara övat hemma i vardagsrummet. Vi har aldrig dansat så bra. Tårtan var underbar och jättestor, alla älskade den.

Tröttheten gjorde sig påmind vid 12-snåret och med burkar och flaggor där bak åkte vi vår hyrda, supersnygga bil till vår bröllopsvit. Ja, som ni ser, en helt fantastisk dag.

Det var verkligen en speciell dag. Vi avundas alla er som har denna underbara dag kvar. Ta vara på varje minut. Det går väldigt snabbt och sedan har man bara minnena och bilderna kvar.

Här är bilder från vårt bröllop:
    photos.yahoo.com/hanna_fagerlind

(klipp ut och klista in)

Varma hälsningar till er alla här inne som gett mig tips och inspiration.
    /Hanna

• Svar på tråden Vårt bröllop den 27 maj
  • *Lilla M*

Härligt tjejen och ett stort grattis! Låter som en lyckad dag!

• liten lilja

oj vilka underbart vackra bilder! ett stort grattis till er! jag gillade speciellt din fantastiska uppsättning. din make var också väldigt söt hoppas ni får ett långt lyckligt liv tillsammans!

/sandra

• andlin

Grattis till dig och din man!

• junibrud2006

Så fina ni var! Stort grattis. Hur hade ni det med vädret? Vi gifte oss en vecka efter er, men lyckades få lite sol. Lycka till i framtiden.

• junibrud2006

Lite snabb. Skulle ju säga att det var en helt underbar bukett. Jättefin!

• HannaL

Tack så mycket!
    Jo vändret var soligt på morgonen när vi vaknade men sedan blev det järngrått från kl 10-16. Vi var rädda att det skulle bli regn. Men när vi kom ut från kyrkan så sken solen och det var säkert 20 grader. Det var härligt, det kändes lite som ett tecken.

• junibrud2006

Vilken tur! Jag tänkte faktiskt just på vädret den dagen. I Västerås var det hyfsat, bättre och bättre framåt kvällen. Vi hade först kollat 27 maj, plus att ett par bekanta gifte sig den dagen. Nu blev det ju 3 juni för oss istället. Om du vill titta på våra bilder finns dem här!
    www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1740973.html

• HannaL

Ja, visst var det tur med vädret. Man intalar sig ju att det inte spelar någon roll men alla blir lite gladare om det är fint.

Ni var också jättefina, all lycka till er båda!

/ Hanna

• junibrud2006

Tack! Lycka till nu. Vem vet. Kanske springer på varandra. Ska till Eskilstuna på söndag..!

• coolcat

Åh vad kul att läsa! Vi ska också gifta oss i Husby-Rekarne kyrka + ha festen i församlingsgården, den 29 juli!

Vad fina ni var!

• NinaHq

Stort grattis - mycket glädje på bilderna!

• HannaL

Stort tack!

Coolcat, vad roligt att ni också ska gifta er i Husby-Rekarne kyrka och vara i deras underbara lokal. Grattis det det fina valet av kyrka och lokal, ni kommer inte bli besvikna.

Jag kan bara önska er all lycka i framtiden.

/Hanna

• coolcat

HannaL - vad glad jag blir när du säger så, det känns tryggt! Om du är inne och läser på tråden, kan du svara på det här: Hur många får plats i bredd på varje bord? Tre eller?

Ledsen att jag kidnappar din tråd Roligt att höra att ni hade det så bra!!

• HannaL

Tack för alla snälla ord!

Vad det gäller borden i lokalen så får 3 plats på varje sida, alltså 6pers/bord, på den variant av bord som de har flest av.

Glada hälsningar

/Hanna

• Augusti-06

Grattis :D Va fina ni var!! Såg ut som en härlig dag... Får man fråga vad din lilla spets bolero kom ifrån? Sååå fin, skulle vilja ha nåt liknande om det blir en kyligt kväll.

• HannaL

Hej Augusti -06, Min lilla bolero är i virkat tunt vitt garn och har små pytte, pytte, gitterpärlor på sig i kanten. Den är väldigt söt. Jag köpte den på NoaNoa i våras. Den var skönt att ha den på sig på kvällen när det var kyligt.

• Augusti-06

Åhh... då finns den säkert inte längre, :( Nåja, den va väldigt söt iaf!

• Gudinnan

Ah vad fina ni var!!! Fina bilder!
    Har kommer nagra nyfikna fragor.. :)
    Vilka var det som sjong i kyrkan? Ar det nagra ni kanner privat eller nagra man kan anlita?

Hur manga rymmer kyrkan ni var i? Den sag otroligt vacker ut.

Hade du gjort dekorationen runt servetterna sjalv? De var jatte fina!! Vart tema ar vitt, gront och guld och tyckte att de var sa sota. :)

• HannaL

Tack! vad roligt att du tycker det. Vi hade en accapella grupp som heter Vocado som sjöng. Jättevackert förståss, de är superproffsiga. Min mans kusin sjunger basstämman i gruppen så vi kände ju till dem, men man kan anlita dem. Om du är intresserad så har de en hemsida: www.vocado.se

Husby-Rekarne kyrka rymmer väl ca 100-120 tror jag. Det är en av de finaste kyrkorna jag känner till. Dessutom ligger den väldigt vackert.

Jag hade gjort servettringarna själv av ståltråd med prärlor på som de säljer för att vira runt ljus. Vi ade genomskinliga glaspärlor på vart annat kuvert och gröna glaspärlor på vart annat kurvet. Vårt tema var grönt och vitt. Jag köpte dessa "trådar" på Mique och House Hold.

Hoppas du fick svar på dina funderingar. Jag svarar gärna på fler om det är något du undrar.

Svar på tråden Vårt bröllop den 27 maj