• Bride2006

För överviktig. skäms i sängkamaren

Jag är en tjej som skall den 19/8 gifta mig med världens bästa kille.

Är så lycklig och allt är bara bra med oss.
    Men...

Jag är väldigt överviktig väger 88 kg och 163 cm lång.

Jag skäms när vi har 6 just för att jag känner min rumpa skvalpa typ och ser ibland mot reflektionen i tv att han inte syns bakom..
    Usch.

Jag tycker annars att jag är vacker.
    Men just i sängen är det tråkigt.
    Han får typ.
    ÄCKELVARNING!!!
    sära på låren för att "komma" in.
    De är så pinsamt.

Vad ska jag göra?
    när man se på tv serier på fina tjejer med perfekt kropp liggandes på sin man så gör det ont i kroppen.
    Jag väger så mkt att min kille inte ens orkar bära mig över tröskeln eller ens ha mig ovan på.

Vad ska jag ta mig till.

Skall börja banta efter bröllopet men ej nu då klänningen är perfekt.

• Svar på tråden För överviktig. skäms i sängkamaren
  • Mrs. Robinson

Hej Bride!

Jag tror att det ar du som far ackelvarning, inte din kille.

Han alskar dig som du ar, for det ar val inte sa att du tvingar honom i sang och valdtar honom?

Du sager att ni har det sa bra, att ni alskar varandra och att han ar varlden basta. Det ar ju fantastiskt, vet du hur manga manniskor som onskar sig det du har tillsammans med din blivande?

Skapa inte problem mellan er for att du kanner dig tjock nar ni alskar. Lat din overvikt vara din angelagenhet, inte eran. Han alskar ju dig precis som du ar. Det maste nog du ocksa gora, och om det betyder att ga ner i vikt, so be it.

Lycka till och Gratulerar till er Lycka!

• Rosenhaga

Hej Bride,

OK, nu blir det lite knepigt för mig men jag ska försöka uttycka mig i alla fall. Blir lite generad men ska försöka dela med mig av mina erfarenheter gällande ditt problem.

Du, jag väger mycket mer än du och kan absolut relatera till hur du känner. Det finns faktiskt bara en väg ur det och det har inte med din vikt att göra! Det sitter i huvudet på dig. Du behöver jobba med ditt huvud, inte din vikt när det gäller denna fråga.

Din karl tycker att du är härlig, vacker och sexig och han vill leva sitt liv med dig. Njut av det och visa honom att du njuter av honom.

Sedan detta med tjejerna på TV, i reklamen och så. De är inte lyckligare för att de är smalare, gå inte på det. Det kommer alltid att finnas någon som är smalare, brunare, snyggare näsa, vackrare ögonfransar osv. Det handlar inte om det och de som försöker ta upp den kampen är inget annat än förlorare. Skippa dessa jämförelser helt och hållet!

Jämför du din intelligens med alla runtikring dig också? Jämför du dina andra egenskaper med alla andra på TV? Nej, trodde inte det. :) Tänk, vad bra det är att sätta saker och ting i lite perspektiv!

Ja, sedan detta med att han behöver sära på dina lår. Ja, och? Som någon sa, har du tänkt på att han kanske tycker att det är sexigt, spännande att bereda väg, att han får komma in i dig? Du är åtrådd - har du missat det?!

Han orkar nog inte bära dig över tröskeln men den filmscenen kanske är lite överskattad? Gör något annat istället om du vill ha markeringen med inträdet i hemmet för första gången som nygift. Kyss varandra intensivt på tröskeln och sätt upp en mistel i dörröppningen varje jul till minne av den kyssen. En idé bara, varför kom jag på den nu och inte när vi gifte oss? *skrattar glatt*

Ja, åsså detta med dig ovanpå honom. Vännen, det är underbart och det funkar visst! Var inte orolig för det, tag det varsamt första gången och be honom visa dig tillrätta. Det är lite bökigt och ovant till en början, ge inte upp för när ni får lite vana så är det jätteskönt för bägge. Det kan vara lite svårt att få orgasm på det sättet i början men då avslutar man bara med en ställning som funkar sedan tidigare.

Det är ljuvligt skönt, erotiskt och vackert att älska på detta sätt med den du älskar, avstå inte från det av fel anledning. Han kommer inte att krossas under din vikt om du tror det. Njut av att se honom i ögonen när han kommer istället, det är vackert. :)

Sitter här och rodnar lite men kände att jag kanske hade möjligheten att hjälpa till om jag delade med mig. Testa ikväll!

• Buslinna

Heja Rosenhaga, bra sagt!! :)

Jag kan också få enorma komplex när jag är med min kille ibland (japp, jag väger mer än du) men de gånger som jag generat erkänt det för honom har han undrat om jag är alldeles galen. :D Han ser inte alla de skavanker som jag ser och tycker inte att jag är äcklig på något sätt - det är ju precis tvärtom, trots att jag har svårt att få in det bakom mitt envisa pannben. :)

Ibland kan jag känna mig mycket utsatt just vad det gäller hur mycket av kroppen som är synlig. Men jag har allt eftersom insett att jag bara gör oss båda en otjänst genom att gömma mig. Han vill se och jag missar ju en massa härliga ställningar genom att vilja gömma mig. Numera backar jag inte längre om han så vill lägga upp mina ben på sina axlar, trots att jag tycker att valkarna verkar föröka sig på ett oroväckande sätt och den fula rumpan sticker upp i vädret etc. Han varken märker eller bryr sig om det, tvärtom så älskar han den ställningen. Och han är galen i min kvinnliga mjukhet och kurvor, som han själv uttrycker det. Inte för att han har någon tjockisfetisch på något vis, men han tycker mycket om min kropp.

Och varför skulle ridställningen inte fungera? All vikt ligger ju ändå inte på honom, det mesta hamnar på dina ben.

• Rosenhaga

Bride,

Hur går det för dig? Såg att du hade lagt in denna fråga under lite alla möjliga rubriker. Har du fått svar som hjälper dig vidare?

• Kaptenskan

Hej, njut av din kille och släng ut tv:n ur sovrummet!

Svar på tråden För överviktig. skäms i sängkamaren