• Fannys Mamma

uppsalabrudar 2007

nån fler blivandebrud i uppsala 2007?

• Svar på tråden uppsalabrudar 2007
  • Vinterbrud 2007

Jag ska oxå gifta mig -07, närmare bestämt 27/1-07 :)

• sahlena

Jag ska gifta mig 18:e aug-07

• Princess Leah

Hej! Här har ni en till som ska gifta sig sommaren 2007... närmare bestämt 28/7-07. Giftermålet kommer äga rum i Danmark kyrka och festen i danmarks bygdegård. Vi har också bokat catering, "Lena på taket" som vi ska beställa 2-rätters ifrån och allt porslin, linnedukar och servetter + serveringspersonal.
    Sen av en slump sprang jag och en av mina två tärnor på tärnklänningar på rean! Jättefina i grönt! Färgtemat ska vara grönt-guld-creme. Vi har också bestämt bestmän och toastmaster.
    Nu kanske några tänker... GUD VAD HON HAR PLANERAT!!! Men saken är den att vi igentligen skulle gift oss 29/7 den här sommaren. Men eftersom jag blev gravid så kändes det bra att ta en sak i taget! Därför har det varit lätt att bara boka om samma ställen som vi igentligen skulle ha haft i år...
    Hur långt har ni andra kommit? Och vart ska ni gifta er?

• Vinterbrud-07

Ja du hade verkligen hunnit planerat mycket. Nu blev jag lite stressad :)Jag ska iof gifta mig i januari och jag har fått för mig att det är inte många som gifter sig då, så det är väl inte så bråttom. Själv har vi prel.bokat Vaksala Kyrkan, men egentligen vill vi ha G:a Uppsala Kyrkan men den går inte att boka förän oktober om man ska gifta sig nästa år :( Till festen har vi bokat ÖG, Östgöta nation. Det är bit ifrån varandra men men :) Mer än så har vi inte gjort...än.

• Princess Leah

vinterbrud-07: Hehe... Ja visst har vi hunnit långt med tanke på att bröllopet är om ett år! Men som sagt så var det ju planerat tills den här sommaren
    Sen beror det ju på hur man är som person också... jag tycker om att planera... blir bara stressad om man gör allt i sista sekund.
    Men som du skrev också så är det säkert lättare att boka grejer sent i januari än på sommaren! Det är ju lite mer tryck då på bröllopsfronten.

• Princess Leah

Vart håller ni hus alla brudpar?! Vi måste få lite drag i den här tråden nu!!!
    Hehehe!
    Kanske är många på semester fortfarande?

• sahlena

Hej1
    Vi har oxå hunnit en bit. (ska gifta oss 18:e aug -07)
    *Kyrkan är bokad (norduppland)
    *Festlokal bokad
    *Övernattnings möjligheter bokat
    *maten test äten
    *inbjudnigarna (nästan klara för lite papper inköpt)men beställt
    *festprogrammet på G.
    *tostmadame, tärna och bestman tillfrågad
    *viss dekoration inköpt
    *pratat med frissa
    *kollat på fotograf,tårta och transport.
    *ska kolla efter klänning nu i aug.

Jag är oxå en sån som vill ha koll på att inget missas. Tänker som så att det lär nog bli stressigt ändå i slutet.

Svar på tråden uppsalabrudar 2007