• Zoois

grav-test!

Har gjort grav-test och de första minuterna syns inte att jag skulle vara gravid, men väntar jag nån minut extra så blir där ett extra sträck (även om det är svagt), vilket visar att man är gravid. Detta har hänt 2 ggr nu. Blir det ett extra sträck automatiskt om man väntar länge?? Detta har hänt med två olika text nu.. Trodde jag var gravid när det första testet gjorde så och mensen var försenad. Nu har jag fått en blödning, men det andra testet visar också ett svagt sträck.. Nån som är bra på detta?

• Svar på tråden grav-test!
  • Buslinna

Vad säger bipacksedeln om resultatet efter att man väntat längre än normalt? Är det tillförlitligt då eller måste man göra avläsningen inom en viss tid?

Det kan ju kanske, kanske vara så att du blivit gravid men att du fått ett mycket tidigt missfall. Det är ju mycket vanligt att man inte ens hinner märka det eftersom mensen kanske bara blir några dagar försenad och det är ju inte helt ovanligt. Då kan du fortfarande få utslag på graviditetstest eftersom du fortfarande har de hormon som testen gör utslag på i kroppen.

• mammaK

Det här med pluss och minus på stickan ringde jag faktiskt företaget och frågade, då det visade svagt svagt en gång och en anna gång visade bara ett lodrätt streck. Då sa hon att det visar nästan aldrig fel åt det hållet, utan i såfall åt andra hållet. Men du kan ju ha fått en tidig frånstötning som Buslinna skrev. Hade jag varit du hade jag nog ringt gyn och rådfrågat.

• aug 06

Om man väntar extra länge så brukar det komma ett till streck beroende då hur länge du väntade. Annars så synas det ganska så tidigt på stickan om man är gravid eller inte.

• mammatill4

Har varit med om samma sak. Men min barnmorska sa: är du gravid kommer strecket fort, däremot kan det vara svagt.

• Zoois

Okej, atck för hjälpen alla. verkar som vi får försöka ett tag tll då :)

Svar på tråden grav-test!