Inlägg från: Buslinna |Visa alla inlägg
  • Buslinna

Finns det fler slags preventivmedel?

På den här sidan: secure.condomania.com/TheyFit/theyfit.asp&number=C-TFC-12 kan du köpa i princip måttbeställda kondomer i 70 olika storlekskombinationer. :) Kan det vara något?

Jag har annars inga bra och säkra förslag. Persona lär ju vara betydligt bättre än att räkna dagar iaf, även om det är dyrt. Jag vet visserligen inte hur dyrt det är men kondomer blir ju också tämligen dyrt i längden. :)

• Buslinna

Det sägs ju bero på att det i tester visade sig att p-pillret rätt ofta (mao fler än en av 100) gav impotensproblem. Det var tydligen oacceptabelt.

Men alla otaliga livsfarliga biverkningar kvinnor riskerar att råka ut för när de tar p-piller är tydligen acceptabla.

Jag hoppas att detta är lite onyanserat för visst vore det sanslöst orättvist om det var helt och hållet sant.

• Buslinna

*Lilla M*,
    Jaså? Sist jag hörde något var de tvungna att utföra fler test och det skulle dröja flera år innan de eventuellt kommer ut på marknaden. Min blivande sambo vill också gärna prova dem om de bara är säkra överlag. Vet din fästman hur de fungerar? De är väl knappast hormonbaserade, menar jag. :)

S-T,
    Ni får beställa storpack om ni hittar en storlek som passar! Persona låter ju säkrare än att räkna på egen hand dock och visst är det dyrt, men det är ju kondomer i längden också. :) Och om man ponerar att det enda alternativet är operation så kanske det är värt det med tanke på vilka risker man utsätter sig för då? :)
    För att vara lite omogen en stund så sitter jag fortfarande och fnissar lite för mig själv att utprovningsutrustningen för kondomerna heter "fitkit". Erm. :D

• Buslinna

*fniss* Från sajten:
    "Custom condoms are worth the extra effort? so from here on out, it's condom couture for me." (New York Post)

"Condom couture", haha.

• Buslinna

Oj, hopdragen livmoder under amning? Det hade jag ingen aning om... Vad katten ska då jag (kan inte äta p-piller och tål inte hormonerna i p-stav, -ring, -plåster. Sambon får skavproblem av kondomer...) ha när den tiden kommer? :o Ska man tvingas till pessar då mao? Låter så bökigt och osäkert... Vet att det inte är mindre säkert än mycket annat bara man lär sig att använda det, men det var ju just det... Och att vara tvungen att förbereda sig för sex gör ju alltid att lite av spontaniteten försvinner.

Men, och nu kommer en fråga som kanske är riktigt dum :D, hade för mig att jag hört något om att man inte blir med barn när man ammar? Inget jag har kollat upp, eller tänkt förlita mig på utan att kolla upp det, precis, men jag hade ju hoppats att det var sant. :D

• Buslinna

Jo, jag har tänkt samma sak själv, men har inte brytt mig om att kolla upp saken eftersom barn ligger lååååångt fram i tiden för min del, om jag har något att säga till om själv. :)

• Buslinna

Ja, fast det är ju ytterligare ett moment att göra. Det är väl samma sak som med kondomer - det kan också göras sexigt, men ibland är det ett lustdödande avbrott. :)

Men, men, när det nu blir aktuellt kanske det redan finns p-piller för män! Man kan ju hoppas. :)

Svar på tråden Finns det fler slags preventivmedel?