• Bröllopstokiig

ooGizzYoo är nu gift trots allt! (helt sjuk historia)

Ja nu har våran underbara dag äntligen varit och jag kommer aldrig att glömma den..
    Dagen började så klart med att min tärna ställde sig och lagade underbara pannkakor som jag fick kasta i mig och springa ner till frisören, där väntade tärna nummer 2 och vi började bli vackra.Så kommer fotografen tar lite bilder och går sedan upp till min Man (känns så skönt att säga det!) som är i samma hus och gör sig i ordning, tar lite kort på honom.
    Min pappa kommer med tärna nummer 3 och min lillasyster som är helt bedårande vacker, och vi börjar åka till sofia kyrka, när vi nästan är framme så får vi vända för då har vi glömt alla blommorna, självklart!
    Framme vid kyrkan var vi iallafall 10min innan det skulle börja och ingen i följet (inklusive jag själv) viste hur dom skulle gå eller vart dom skulle stå... Det gick jätte bra tillslut, min man var oerhört vacker när han stog där och väntade på oss och jag kunde inte titta på honom för du skulle jag börjat gråta, vi klarade oss båda tills efteråt iallafall.
    Där framme så viste vi inte vad vi skulle säga och prästen fick skriva en orange liten posit lapp och klistra fast i bibeln med våra löften
    Allt gick jätte bra, gästerna slängde så mycket ris så det var överallt i min klänning.
    Efter kyrkan var det dags för lite fotografering och sen bar det iväg till festen i åkersberga.
    Festen var underbar, maten och drickat räckte till alla och vi kommer att få äta det i flera år frammåt innan det är slut.
    Men mitt i festen så kommer min tärna upp och har varit ute med våran hund som fick vara med dom sista timmarna och säger att hon gick vilse men att någon kille förklarade vägen så hon hittade tillbaka.
    Precis då kommer en kille upp för trappen och står och skriker på mig och min tärna att han vill ha 200kr för hon har åkt taxi med honom, jag försöker snällt reda ut vad som har hännt när min tärna säger att hon gick, jag hann inte säga så mycket innan taxiföraren spottar mig i ansiktet!!! Jag blir självklart rasande och kastar champangen i ansiktet på honom och spottar tillbaka sammtidigt som jag ropar på min man...
    Det blir ett hejdundrans liv och min man är rasande, jag går iväg med min tärna och vi lugnar ner varandra, sen kommer polisen och vill prata med oss, så skönt att inte alla gäster var kvar för det här var ganska sent så alla såg det inte iallafall..
    Taxiföraren erkännde för polisen att det första han gjorde var att spotta mig i ansiktet men han ville ändå anmäla alla på hela festen och i krogen under för att han hade fått ganska mycket stryk och ingen gjorde nått åt saken...
    Hur som hellst så får vi tillslut låsa och åka till hotellet..
    Där blir det ännu mera trubbel, dom hade glömt att byta is i champangen glömmt all chockad och fruktfaren samt rosorna på sängen som jag betalade 300kr extra för..
    Vi ringde ner men mitt i natten kan dom självklart inte göra nått så vi fick äta upp hela minibaren..
    När vi på "morgonen" runt ett tiden ligger i badet så stormar städarna in och skriker att vi skulle varit ute kl 12, strax efter så ringer telefonen då är det receptionen som säger att vi skulle ha varit ute 12, vi hade sen utcheck och skulle inte gå förrens 16.00, dom kollade det och bad om ursäkt, men städarna stormar in 4ggr till fast att vi säger åt dom...
    Vi har pratat med hotellet och vi ska få en väldans massa gratis nätter för att allt faktiskt var deras fel..
    Tillslut kom vi äntligen hem och kunde njuta av att vara man och fru Lindberg.
    Och vi är glada och lyckliga trots allt!

Lite bilder finns nu på www.medvetenheten.se/kj/
    Det kommer att komma mera sen.

• Svar på tråden ooGizzYoo är nu gift trots allt! (helt sjuk historia)
  • ooGizzYoo

Glömde förresten säga att det var nu i helgen den 22

• Clobberella

Herregud, vilken cirkus! Hur gick det med taximannen sen?`Har ni hunnit reda ut det ordentligt?

• Fru Cinderella

OJ oj oj vilken händelsefull dag, hur gick det med taxihistorien föressten? *nyfiken* Men det är bra att du inte är bitter, för som jag ser det så hade ni en underbar dag. Vilken historia att berätta för barnbarnen ;)

• utvandraren

Grattis!!! Vilket spektakel det blev.... vilkentur att det bara var slutet som blev upp och ned... Stackare! Otroligt fina bilder i alla fall!

• picachu

Fattar noll, varför fick taxichaffisen spel? ?)

Grattis annars! :D

• ooGizzYoo

Taxi mannen har polisanmält min man för grovmisshandel och min man honom för misshandel, jag anmälde honom för kränkning och ofredande samt för att han kom in på våran privata fest där han inte var bjuden kommer inte ihåg vad det hette men det var något slags brott sa polisen..
    Vi får se hur det går med allt det, antingen åker min kille dit på det eller så gör han det, svårt att säga innan vi vet exakt vad taxigubben har sagt..
    Men förmodligen så kommer det inte leda någon vart..
    Hur som hellst så är det verkligen en otrolig historia för barnen och barnbarnen..Det är inte en dag vi glömmer i första taget

• ooGizzYoo

han ville ha 200kr för en taxiresa som inte har ägt rum och jag sa att han inte kommer få några pengar för hon inte hade åkt taxi..
    Sedan visade han upp ett taxikvitto för polisen men det var på 60kr och inte hon som hade åkt..

• Fru Cinderella

ooGizzYoo

Han låter verkligen helt galen

• ooGizzYoo

_Cinderella_

Jo han var ju lite speciell och så var det betydligt lägre än glocalnet

• Fru Cinderella

*skrattar*

Det är sant

• Lilltrolle

Grattis - vad fina ni var!

Men det var mig en galen taxichaffis - vilka dårar det finns!! Hoppas att det är han som åker dit på det bara!!

En fråga - näbbens klänning och skor - var har ni köpt dom?

• okt2006

Jisses, vilken knäpp historia!
    Det finns verkligen galningar överallt...

Blir nästan mest förvånad över hotellpersonalen som kom in 4 ggr för att städa när de gjort misstaget att gå in första gången... Oprofessionellt!

• Cavatina

Tack för att du räddat mitt humör ikväll! Skönt att ni kan skratta åt eländet, vilken sjuk taxichaffis..!
  • June20

Oh my :O whate hell? hur kan nån bara spotta nån i ansiktet? o sen på deras bröllop också...den karln måste vart helt...ja ja vet inte vad ja ska kalla honom men inte normal ialf!
    Hotelet var ju inte spec smarta heller för att inte tala om städerskorna...ja mnera fick dem inte tiden sagd till dem liksom? suck! de hade nog alla tappat öronen på vägen.
    Glad att du klarade av det rätt bra ändå o är glad fru nu :)

• Johans w2b

Oj...vilket rabalder! Vad har hänt sedan? Bli spottad i ansiktet på sin bröllopsdag - fy f-n! Fattar att ni lev upprörda? I vilken stad gifte ni er?
    Grattis, det viktigaste är att ni fick varann! Ni är jättevackra på bilderna!

Svar på tråden ooGizzYoo är nu gift trots allt! (helt sjuk historia)