• Lena+Mattias=sant

bröllopsutgift i förhållande till lön

Det pratas mycket om budget men alltid om exakta summor. Jag tycker det är intressant att får reda på hur mycket folk sparar ihop iförhållande till sin lön, dvs hur mycket de prioriterar brölopet.

Vår budget är på 36000 det ör ungefär vad jag och min pojkvän tillsammans tjänar innan skatt en månad. Vi sparar under ett år.

• Svar på tråden bröllopsutgift i förhållande till lön
  • Smurfan_JM

Vår budget på nästan 40 000 är nästan tre gånger så mycket som jag och min karl får in under en vanliga månad...

• Lena+Mattias=sant

Smurfan_JM: Är det före elelr efter skatt (det gör ju viss skillnad skatt är ju på ca 30%)

• Smurfan_JM

"Efter" får man väl säga; det är studiemedel, så det betalas inte skatt på det.

• Lena+Mattias=sant

Ah studiemedel. Det har vi oxå levt på ett tag (6-8år).
    Under hur lång tid sparar ni ihop detta?

• Smurfan_JM

Tjaa... vi har haft vårt sparkonto i ett år, och det är nästan ett år kvar till bröllopet... Men vi sparar omkring 3-4000 i månaden, i "allmänhet", inte specifikt bara för bröllop...

• Tossi

Vår är 60000 och det är drygt 3 gånger så mkt som vi tjänar efterskatt per månad. Vi sparar drygt ett och ett halvt år.

• Sanasol

Vi kommer väl lägga kanske 7-8 månadsinkomster totalt på bröllopet.

• Fru Cinderella

Vi lever på studielåns inkomster och lägger undan ca 1500 i mån i 9 månader alltså ca 13.500, (det är exkl middagen och festen somo vi får av våra föräldrar)

• Henax

Vi räknar med att vårt bröllop kommer kosta ca 45000:- vilket motsvarar en månadsinkomst för oss båda efter skatt.

Så vi slipper spara särskilt mycket/länge!

• mammen

Vårt bröllop kommer att kosta oss 4 månadslöner (efter skatt). Men vi får bidrag så vi behöver inte spara ihop allt själva. Skulle vi slippa betala räkningar i två månader skulle vi ha pengarna på nolltid. :D

Svar på tråden bröllopsutgift i förhållande till lön