• Amazonas

Måste man ha vrålåk?

Jag tycker bara att det känns lite krystat med det där att man ska hyra sportbilar, hästskjutsar, veteranbilar osv...

Bryr sig gästerna verkligen??

Är det inte bättre att lägga de tusenlapparna på något annat istället??
    Hur ska ni göra?

• Svar på tråden Måste man ha vrålåk?
  •  Miss Cee

Det är en av de saker vi prioriterat bort, faktiskt. Någon i släkten får köra oss mellan kyrkan och fest.

Gästerna struntar nog i villket, ska man ha något speciellt fordon så är det ju för sin egen skull man ska det, för att man tycker att det vore mysigt att åka lite mera storstilat.

Men som gäst är det ju fullkomligt skit samma vad brudparet åker, tycker jag.

• Fru Cinderella

Vårt vrålåk kommer bestå av våra egna fötter :)

• jocelyn

Jag vill åka "vanlig" bil. Kanske en mörk taxi? Typ. Tycker veteranbilar/häst& vagn/limo är så passé. Inte min/vår stil alls. Och sicken tur för vår budget!

• Lena+Mattias=sant

Skulle vi åka bil skulle en välpolerad nytvättad bil bli finfint. Skulle inte lägga pengar på en speciell bil (hästskjuts hade det nog bilvit om inte min m2b hade varit tokallergisk) och känner ingen som har en.

• Clobberella

Ja det måste man annars kommer det ett troll och rövar bort bruden

Allvarligt:
    Nej det måste man verkligen inte, vi tänker gå eller åka vanlig bil om vädret är dåligt.
    Varför skulle gästerna bry sig, de får ju ändå inte åka i det eventuella vrålåket!

• LissAnna

Vi blir hämtad i en gammal amerikanare av en granne till min bror. Det kostar oss ingenting därför känns det bara kul.

Annars hade det nog kvittat...

• Nonika

Nej, vi ska åka i en alldeles vanlig bil.
    Vi har inte helt bestämt ännu med VEM vi ska åka med, men vi räknar kallt med att det ordnar sig
    VI säger som de flesta andra här; vi lägger hellre pengarna på nåt annat...typ bröllopsresan

• Rosenhaga

Nej, man måste ingenting. :)

• Lucia05

;) Nej, man måste inte ha ett vrålåk.

• Tesze

Gud va skönt att läsa era inlägg! Jag har våndats över detta länge nu. Jag trodde det hörde till att åka vrålåk från kyrkan och har letat och letat efter en cool bil i våran prisklass. Till saker hör att det är gångavstånd till värdshuset från kyrkan och det känns helt onödigt att lägga flera tusen på en snygg bil som man använder i typ en halvtimme.

Nu ska jag föreslå till mannen att vi åker med min pappa i hans svarta cherokee.

/Tesze

• Felony

Vi hade ett "grönt" bröllop och vad var naturligare än att transportera sig i en Tgb 20.

• _ia_

Vi funderade på det där ett tag, men kom fram till att det kändes som en onödig utgift.
    Så nu ska vi åka tillsammans med gästerna i bussen som ska transportera alla från vigseln till restaurangen.

• PILA_63

Clobberella: håller med dej, tror att vi helt hoppar över den detaljen och stanna lite innan festloken och går sista hundra.
    Allt kostar!

• tågjäntan

Absolut inte. (Vi gifte oss igår ) Jag hade velat haft typ en T-ford eller någon annan äldre bil, men det var väldigt dyrt. Så vi bestämde oss för min blivande svågers pappas svarta volvo s 60. Det funkade jätte bra.

• idolf

En släkting kör oss. Tror att det blir min kusin, med sin raggarbil
    Man måste ingenting, utan gör som man känner själv.

• GithKat

Tjo.. nej det behöver man inte.. vi skulle eg haft svärmors sportbil (var ju gratis) men när det väl kom till kritan så var det mycket enklare att sätta sig i vår egen än i hennes lilla trång och mycket låga bli. Så vi tog vår egen istället. Fast saken är nog den att skulle jag fått välja och haft råd, så skulle jag nog gärna åkt häst och vagn. Men det är bara för att jag är hästtokig sedan barnsben.

• yrvädret

Vi åkte faktiskt en Rolls Royce Silver Cloud - kan ju säga att det var en underbart lyxig känsla Fast vi hade å andra sidan typ 4-5 mil mellan kyrka och festlokal, så det var verkligen värt pengarna. Dessutom gjorde vi en liten rundtur med den mellan fotograferingen och festlokalen så vi åkte omkring i bilen närmare 1,5 timme + att vi fotades i den.

Och gästerna tyckte att det var riktigt roligt, de passade på att titta i den och prata med vår chaufför (som mer än gärna berättade om bilen) så för oss var det ett lyckat inslag med ett "vrålåk". Dessutom hade det nog känts ganska knepigt att anlända i en relativt risig gammal 740 med tanke på hur mycket planering som låg med allt annat på bröllopet

Och nej, det är inget måste med en speciell transport, med det förgyller onekligen tillvaron Men det är ju min åsikt förstås...

• Tezzie

Vi struntade oxå i den biten, men så visar dig sig att min mamma har en överraskning.Så nyfikna är vi men vi och vi är glada för det men hade inte tänkt själva att lägga pengarna på detta.

• kentfantast

Vi skippar det. M2b:s brorsa får köra oss i nåt vanligt... Vi lär ju ändå lämna kyrkan sist och anlända till lokalen sist. Bara att gå de sista metrarna, så bryr sig ingen.

Svar på tråden Måste man ha vrålåk?