• Buslinna

Tillfällig yrsel

Jag fick mina öron spolade igår av en läkare (lång historia - har hörselgångseksem :)) och har nu yrsel och är lätt illamående. Det är tydligen rätt vanligt eftersom balansnerven har en tendens att få en rejäl massage i samband med öronspolning.

Men jag inte tid att ha yrsel. Måste resa till Norrland och flytta och städa ur min studentlägenhet där uppe. Det går ju inte när det snurrar och jag mår illa bara jag står upp. :)

Det enda jag kan komma på som kanske kan hjälpa är åksjukepiller. Finns det något annat man kan göra för att bli av med temporär yrsel??

• Svar på tråden Tillfällig yrsel
  • pickolina

Min pappa har lidit av ordentlig yrsel tidvis, efter en olycka och ibland kommer nerverna i kläm....finns inget att göra mot det, eller de har sagt så i alla fall.... Men du kan ju testa åksjuketabletter.

• Buslinna

Mm, ska få åksjuketabletter och någon annan tablett mot illamående så att jag klarar av att åka X2000 i morgon... Det har iaf släppt lite nu, kan vara uppe och gå lite utan att må jätteilla och utan att det snurrar. Skulle inte precis försöka stå på ett ben, men förhoppnigsvis klarar jag mig till, på och från tåget i morgon.

Jag vet från förr att jag kan bli väldigt trött av åksjuketabletter, så förhoppningsvis slocknar jag ganska snart på tåget.

Tack för svaren!

• pickolina

Något som är bra mot illamående är chocklad... :)

• Buslinna

Har laddat med en flaska vatten som jag hoppas håller sig kall. :) Och så hoppas jag på lite svalare väder...

Choklad ska jag prova, om jag inte är FÖR illamående. Jag tror inte att jag klarar av att stoppa något i munnen när jag mår riktigt illa. Det blev ingen frukost eller lunch i dag, exempelvis.

Tack för tipset!

Svar på tråden Tillfällig yrsel