• Pink Lady

Sex-stress...?

Är det någon mer än jag som ibland känner sig sex-stressad?

Jag kan ibland känna att "oj nu har det gått si-o-så lång tid, nu _måste_ vi ha sex så att det inte blir dåligt i förhållandet".

Jag älskar att ha sex, men den här stressen på att ha det minst en gng per dag är urjobbigt. Jag hade jätteproblem med min förra kille och sex, han ville helt enkelt inte ha det alls lika ofta som jag... det kunde gå flera veckor ibland vilket fick mig att må jättedåligt. I det här förhållandet jag har nu så är min kille väldigt på och han skulle gärna ha det flera gnger om dagen om tiden och ork räckte till vilket jag är jätteglad för.

Men det har gjort att jag känner mig stressad... någon som känner igen eller kan relatera? Vet inte hur jag ska vänja mig av med detta... för ibland är man ju faktiskt inte sugen o då blir den här stressen ännu mer påtaglig. På något sätt har jag fått för mig att man måste ha mkt sex för ett lyckligt och hälsosamt förhållande, missförstå mig rätt - jag vill ha mkt sex - men det är den här inneboende stressen i mig gör att jag blir rädd att jag sedan kommer se sex som en "syssla"...

• Svar på tråden Sex-stress...?
  • Meddelande borttaget
  • fiffiluran

Jobbigt att du känner som du gör. mit toch killens sexliv är verkligen oregelbundet, vi kan tex göra det flera gånger om dagen och ibland kan det dröja säkert en vecka mellan gångerna. Det är alla möjliga faktorer som spelar in om man är sugen eller inte, det brukar dom flesta vara förstående för. Min kille säger att han värdesätter att bara hålla om mig och att jag somnar i hans famn lika mycket som att vi slocknar utmattade efter sex. Vilket som funkar, huvudsaken är att man älskar varandra för annat än den sexuella njutningen. Eller rättare sagt, sexet blir bättre om man gör det för att man älskar varandra inte för att man måste. Men det är min åsikt.

lycka till med din stress o hoppas du kan fortsätta njuta av ditt sexliv!

Svar på tråden Sex-stress...?