• ladymarmelade

Förskjuta mensen???

Jag undrar om man kan förskjuta mensen med hjälp av de där tabletterna (som jag naturligtvis inte kommer ihåg namnet på) även om man äter p-piller?

Jag äter Trinova, som är ett trefaspiller. Om jag vill skjuta fram min mens ska jag ju bara fortsätta på sista veckan på en ny karta. Men jag är tveksam till om det kommer funka, för i slutet av kartan får jag alltid småblödningar.
    Ska åka utomlands på solsemester och vill ju inte riskera att få blödningar lite då och då.

Någon som vet?

• Svar på tråden Förskjuta mensen???
  • Ziii

Om du äter p-piller så ska du inte ta de tabletterna. De funkar likadant, innehåller det hormon som gör att man inte börjar blöda. Exakt likadant, så du skulle inte tjäna någonting på att byta.

Vanlig biverkningar av de andra tabletterna är mellanblödningar och finnar. Det finns mängder med trådar om biverkningarna här på BT.

• Ziii

Med "likadant" menar jag alltså, att det fungerar likadant som om du skulle fortsätta äta p-piller istället för att ha en paus för blödning. De tabletterna fungerar _inte_ som preventivmedel.

• ladymarmelade

Nej jag vet att de inte fungerar som preventivmedel. Men jag undrade om Gestapuran (eller vad de heter) var starkare än p-piller, att effekten blev "säkrare", dvs att man slipper mellanblödningar och liknande.

• Ziii

Som jag har förstått det så är det lika stor risk för mellanblödningar. Men ring din barnmorska/läkare och fråga.

Svar på tråden Förskjuta mensen???