Nu är jag en lycklig fru, efter en fantastisk dag!!
Dagen D började egentligen långt långt innan som ni säkert vet allihopa som planerar för ert blivande bröllop.Men nervositeten kom egentligen inte på "riktigt" förrän på kvällen innan. Eller rättare sagt klockan 00.00 när jag lyckats att få mig själv i säng.
Dagen innan var så underbar och hyfsad lugn. Jag och min tärna som bor 60 mil i från mig passade på att ta lite kvalitetstid tillsammans och låg och gottade oss på stranden hela förmiddagen på fredagen, detta var verkligen underbart då vi ses så sällan. Vi låg där och pratade om allt i livet och kärleken såklart.
Efter en lugn förmiddag följde en eftermiddag med manikyr och dukning i lokalen. Var så nöjd när jag gick ur lokalen på kvällen innan och det var så vackert dukat med röda rosor i enkla vaser och vita servetter(som vi kämpade hårt med för att få en snygg servett vikning) Det pirrade i magen och jag verkligen längade att få komma tillbaka dagen efter och då som brud, vilken lycka :)
Efter dukningen var vi hembjudna hos en gemensam vän på grillning, någonting som jag verkligen uppskattade eftersom det var mycket folk på plats men svårt att hitta tid till att äta. Men i dessa ögonblick märker man verkligen hur underbart det är med vänner. Vi var ca 10 stycken inclusive familj och ett par vänner som satt ute i det vackra vädret och åt gott och drack ett par glas vin för att lugna de nerver som verkligen gjort sig till känna nu.
Efter ett par timmar tillsammans med underbar familj och underbara vänner var det dags för att ta sig hemmåt och försöka få ett par timmars sömn. Men inte skulle det bli så lätt inte..hmmm..
Jag har väl aldrig haft problem att somna men oj vad svårt det var. Adrenalinet totalt pumpade ut i kroppen och klockan 03.00 var jag beredd på att gå upp och städa hela mina svärföräldrars hus för att få adrenalinet till att sluta pumpa. Min blivande fick knappt sova han heller för att jag hela tiden frågade... sover du? Nej.....sover du nu?...nej...Har du somnat nu?...hehe tur att han inte kastade ut mig.. ;)
Klockan behövde knappas ringa och väcka oss för klockan 07.03 vaknade jag pigg som en lärka efter att ha lyckats sova i ca 4 timmar efter att ha tagit två alvedon.
Upp hoppade jag och min blivande man och det pirrade otroligt härligt i magen. In i duschen försök till att klämma ner lite frukost i den pirriga magen och sen lite väntan på att tärnan skulle komma och bestman skulle köra oss till frisören. Blev många pussar och kramar från min blivande innan jag lämnade honom vetande att nästa gång jag såg honom var det iklädd bröllopsklänning och förhoppningsvis vacker som bara den ;)
Hos frisören blev totalt bortskämda. Hon var helt underbar, vi drack champagne, åt snittar och skrattade och speglade oss och såklart om vi båda fram till att vackrare hade vi aldrig varit. Vilken underbar stund vi fick där tillsammans.
Klockan 13.15 kom min blivande och bestman för att hämta upp oss. Tårarana lyckades nästan tränga sig fram när jag i klädd min klänning och vackrare än nåonsin fick en blick som jag aldrig kommer att glömma av min blivande man. Vilken kärlek och vilka känslor som rusade i min kropp.
Efter att ha lyckats ta oss in i bilen for vi vidare mot fotografering och lite lunch. Fotograferingen var underbar och allt kändes så vackert och lyxigt, något som man aldrig upplevt tidigare. Nu längtar vi verkligen över att få se bilderna och hur de blev.
Sen kommer vi till kyrkan, det är nu det är på riktigt plötsligt. Prästen möter oss utanför kyrkan exakt 15.55 och vi var ute i exakt tid. fantastiskt! :)
Så börjar klockorna att ringa och jag känner ett otroligt lyckorus och lugn sprida sig i kroppen.... det är nu det händer och det är nu 1 års planering blir verklighet, jag ska bli fru. Vilken känsla..
Vigseln är fantastisk, vi har en underbar solosångare som verkligen sjunger sig in i våra hjärtan och inte många ögon var torra efter han sjungit "för kärlekens skull" Ryser fortfarande när jag tänker på känslan.
När vi sedan står vända på väg ut från kyrkan mot alla männsikor vi älskar och som kommit för att delta i vår dag får jag en känsla som inte går att beskriva. Jag var så lycklig, nu fru och världens lycklaste brud!! Som utgångs sång hade vi anniés sång och det var otroligt att få gå ut i det glädjeruset till den vackra musiken. Jag såg på min man och visste precis att han kände som jag.
Efter kyrkan åkte vi tillsammans till festlokalen och fick en minst lika underbar fest fylld av tal, sånger och roliga spex. Vilken härlig känsla och lycka att få dela med sina vänner, familj och släktingar.
Kvart i 1 smet vi iväg, svettiga och trötta efter en kväll fylld av dans till en kanon bra band som gjorde otroligt mycket för att festen blev så lyckad som den blev. Vi somnade efter bara 1 timme (efter att sopat bort brödsmulor i sängen SUCK) ;) i en underbar skön säng på ett mysigtt bed and breakfast och vaknade dagen därpå FRU och LYCKLIG!!! Önskar att alla får uppleva en sådan underbar bröllopsdag!!