• Goldie

Är van der Nootska palatset bra ??

Vi tänkte gifta oss i Maria kyrka på Söder, ringde Van der Nootska Palatset eftersom det ligger så nära till. Inga transporter av gäster. Skall dit 17.30 och titta lite. Har någon några erfarenheter av Van der Nootska ??

• Svar på tråden Är van der Nootska palatset bra ??
  • Fnatten

Funderar själv på det! Hoppas vi får svar om erfarenheter! Min syster hade en kompis som hade festen där, hon var nöjd men jag har inte frågat mer ingående.

• Goldie

Vi var där och tittade, funderade och har nu bestämt oss. Lokalerna är såå fina. Det finns 3 olika alternativ på lokaler hos dem att hyra. Vi tog den största balsalen eftersom vi kommer att bli ca 90 personer. Den lokaeln måste man vara minst för att hyra. Annars har dom en som kalllas biblioteket som är jättefin+ ytterligare en på planet under som också var fin med ekpanel på väggarna, lite mörk dock men häftig ändå. De var mycket tillmötesgående och hjälpsamma så som sagt vi har bokat !! Ring dit och gå och titta, jag lovar att ni kommer att tycka att det är fint. När skall ni gifta er ?? Ps. Menypriserna tyckte jag att var helt ok. De har fyra olika menyer att välja på mellan ca 400-500 kronor/kuvert sedan tillkommer ca 300 för dryck på resp. kuvert. Tårtan är du inte inräknad och den kostar 48/bit. Hur som helst 850-900/kuvert.

• Goldie

Hoppsan, missade 80. Det skall vara minst 80 personer för att man skall få hyra balsalen

• Lojsan

Goldie,
    har du nån aning om hur många gäster man måste vara minst för att hyra de andra lokalerna på Van der Nootska?
    Skönt att ha bokat lokal kan jag tänka mig!?

• Goldie

Lojsan, jag är inte säker på det. Men jag tror att man hyra in sig för 30 pers också. Kanske t o m färre. Sitter med deras broshyr framför mig. Ring dit och prata med dom. De är jättetrevliga. 08-6449960. Gå gärna in på deras hemsida och titta också. www.palatset.aos.se
    Lokalerna de hyr ut är: Swedenborgssalen (den största), Bilblitekssviten och Franska Matsalen. Lycka till !! Goldie. Vill gärna höra hur det går

• jbb

Underbar lokal, hade själv fest (inte bröllop) där för något år sedan och var mycket nöjd med allting. Det ni ska tänka på är att musiken inte får pågå till längre än 00.30 och lokalen stänger kl 01.00 (kan vara bra att veta så att man inte tror att musiken faktiskt kan spela fram till kl 01.00). Nu vet jag inte vad ni har för budget på alkoholfronten men om ni har någon slags begränsning, be då personalen om att inte hälla jättefulla glas första gången. Det gjorde de när vi var där = "vinransonen" räckte knappt till påfyllning, bara en liten svätt till. Då är det bättre med tre halvfulla glas.

Ha en underbar fest!

• -Nilla-

Vi har bokat van der Nootska till vårt bröllop, franska matsalen, det är den lilla på nederplanet. Max 60 pers får plats så det passar oss precis, det är på gränsen, men vi gillade den lokalen bättre är biblioteket som ta max 80-90 tror jag. Gillade den jättemycket och extra plus att det är en ordentlig bar. Vi kommer att bjuda på all alkolhol så slipper vi det problemet. Hittills har det varit jättebra service. Vi kommer däremot antaglgen beställa tårta från annat håll. Om du vill testa maten, kan du gå dit och äta lunch för 65kr. Min mamma har ätit där en massa gånger och tyckt att det varit jättebra.

Goldie-Har ni bokat kyrkan? Ringde dit för två månader sedan men då var de inte säkra på att vi kunde vara där så vi har ett andrahandsaltenativ.

• Goldie

Nilla, Vi har bokat Maria Magdalena Kyrka som ligger alldeles bredvid Van der Nootska. Den är jättefin, gå och titta på den. Just nu är den stängd i veckorna och endast öppen på helgerna, men den kommer att öppna i veckorna i november igen (renovering) På så sätt sparar vi in på transportkostnaderna som annars kan bli dyra mellan kyrka och festlokal. Pratade med Carin på Van der Nootska om tårtan. De ser gärna att man beställer tårta genom dom, de anlitar Solsidan på Gärdet. Men naturligtvis får man fixa sin tårta själv oxo. Tänk bara på att de tar en avgift på 20 kronor för varje person (för porslinet). Så beställer ni tårta annanstans lägg på 20 kronor gånger antalet bitar när ni räknar då för det är det priset som blir det faktiska. Informerade dom inte om det ?? När skall ni gifta er ?? Vi gifter oss 23 augusti 2003.

• -Nilla-

Vi var och tittade på MM för ett par månader sedan och föll verkligen för den men problemet var att när jag ringde så kunde vi inte boka den men hon skrev i alla fall upp datumet så jag får ta och ringa dit igen. Vi har tittat på ett tiotal kyrkor men MM är den vi helst vill ha, klart i vår smak och så ligger den ju så bra till.

Jodå, vi blev informerade om porslinet, men tårtan känns viktig så det gör inte så mycket. Fast först ska vi ju så klart ta oss till Solsidan och se vad de har för något. Eftersom vi blir max 60 personer blir det "bara" en skillnad på ca en tusenlapp så då väljer vi hellre en tårta som vi verkligen vill ha. Vi gifter oss den 9 augusti.

• Augustibruden

Vi hade vårt bröllop på van der Nootska i augusti i somras och var OTROLIGT nöjda! Suverän service och god mat! Lokalerna är urhäftiga! Vi hade vår middag i Franska Matsalen med de mörka ekparketterna - och tro mig när de vita bordsdukarna kom på plats så det så otroligt tjusigt!

Vi kan också rekommendera "deras" bageri - fantastiskt god och fräsch tårta. Vi fick mycket beröm från våra gäster för tårtan.

Lycka till! Ni kommer inte att ångra att ni valde vdN!

//Helena

• Goldie

Augustibruden- ni har möjligtvis ingen bild på tårtan ?? Goldie

• -Nilla-

Augustibruden-
    när vi var där så hade de dukat för bröllop och det var verkligen jättesnyggt.
    Jag har en liten fråga om tårtorna -Vi vill ha en riktigt maffig tårta i stil med den här:
    www.brollopstorget.se/Festen/tarta.php
    går det att få det stuket på tårta från Solsidan? Ska ju så klart ta oss dit men jag kan ju höra under tiden.

• Lisa

Nilla,
    vilken haeftig tarta!!! En sadan skulle jag ocksa kunna taenka mig. Vet nagon var man far tag pa en sadan tarta?
    Har sjaelv pratat med dem pa van der Nootska och de verkar jaette trevliga. Aer det nagon som har bilder pa franska matsalen?
    Lisa

• Lisa

Nilla,
    vilken haeftig tarta! En sadan skulle jag ocksa kunna taenka mig. Nagon som vet var man kan fa tag pa en sadan tarta?
    Har sjaelv pratat med dem pa van der Nootska, de var jaette trevliga! Nagon som har bilder pa franska matsalen?

• Lisa

Sorry, det blev lite fel daer pa mitt inlaegg...trodde inte att det foersta inlaegget blev postad.

Svar på tråden Är van der Nootska palatset bra ??