• Buslinna

Oljefri ansiktscreme?

Jag letar efter en bra ansiktscreme eftersom min favoritcreme inte längre importeras till Sverige.

Min hud är rätt känslig och oljig. Men den behöver också fukt för att må bra. Alltså behöver jag en mycket lätt, oljefri och skonsam ansiktscreme.

Någon som har några bra förslag? :)

• Svar på tråden Oljefri ansiktscreme?
  • gill

Biotherm har en som jag andvänder m BRA resultat!

• Buslinna

Vilken är det?

Använde själv Biotherm förut, men de har som sagt slutat med just den. Har provat Aquasource, men den gör mig blank som en cd-skiva. :(

• gill

Humm... det är den Blåa serien... Köpte den för nån vecka sen... så den ska finnas kvar :)

• Buslinna

Det låter som Aquasource det. :(

Tack för förslaget iaf, jag får leta vidare. :)

• Mitt lilla hjärtegull...

Hej.
    Oljefri vet jag inte om den är men när man har smörjt in sig så "försvinner" den mer eller mindre i ansiktet. Man blir inte spegelblank med den och den är underbar att ha under makeup.

Använde den i många år men numera använder jag en mjukgörandeprodukt från Vichy. Men jag använder fortfarande rengörningsleran från dem. Jag har väldigt känslig hud o har provat flera olika märken men dermalogica och vissa produkter från vichy går bra.

Dermalogica
    Barrier repair

Den finns attläsa om på dermalogicas hemsida. www.dermalogica.se

Klicka på produkter i det mörkblå fältet och sen mjukgörande i det lila fältet. Skrolla sedan ner till barrier repair.

Den kostar ca 420 kr och jag använde den en gång om dagen och den räckte i ca 2,5 månad.

Lycka till...

• vixen not a tramp

Jag rekommenderar Dermalicas sheer moisture(eller tint om det är dagcreme du vill ha)

Eller underbara active moist.

Båda är oljefria och riktigt bra!

• Pepparmyntan

Har andvant apotekets fuktcreme ur serien Time och tycker att den har funkat mycket bra. Det ar en ren fuktcreme som ar ljusbla.

Svar på tråden Oljefri ansiktscreme?