Då var man gift efter helgens bröllop
Kommer ni ihåg mig?
Jag, vars tärna fick klänningen nerkissad av sin mammas katt. Jag, där min älskade blev spray-tannad av sina polare på svensexan så han inte såg klok ut.
Nu är jag gift och hela bröllopet blev perfekt - allt klaffade och alla verkade nöjda och glada. Det kunde inte ha blivit bättre. Jag fick dessutom en trevlig möhippa några dagar innan, vilket jag är glad över.
Vi gifte oss lördagen den 29/7 vid Ale Stenar i Skåne. Det var ett utomhusbröllop och solen sken från en klarblå himmel. Det var så fint där. Och alla var så fint klädda och min tärna som fick sin första klänning förstörd hade hittat ett jättefint beige/rosa tyg som var jättefint. Och min mans ansikt hade blivit normalt igen efter allt skrubbande. Själv kände jag mig riktigt vacker i min vita klänning och håret fint uppsatt och ansiktet fint sminkat. Och buketterna som min kompis som är florist hade gjort var så fina så.
Efter vigseln hade vi bröllopsfest vid Tranesgården i Skåne-Tranås. Den helvegariska maten uppskattades av alla - vi trodde vi skulle få en massa klagomål från gäster som helst äter kött, men icke, alla tyckte det var jättegott och fint upplagt. Quartey´s catering i Skåne kan jag verkligen rekommendera om ni vill ha vegetarisk mat!
Vidare blev jag så rörd av alla tal som folk höll. Allt var så fint. Efter middagen blev det musik från livebandet, lekar och folk drack och omgicks. Vi hade åkt till Tyskland någon dag innan och handlat upp rejält till baren, så det räckte gott. Där fanns även några barn på festen och de verkade alla ha jättekul tillsammans och lekte mycket vid barnbordet.
Vi bjöd sedan alla våra ca 60 gäster på övernattning på det mysiga vandrarhemmet som låg precis intill Tranesgården. Stället är hur mysigt som helst med hotellstandard, så gästerna var positivt överraskade. Dagen efter bjöd vi på frukost och senare på dagen åkte vi och de som stannade kvar till Sandhammaren och hade picnick och badade och sedan hade vi grillfest på kvällen.
Allt blev verkligen toppen. Ska jag säga något som blev dåligt och som jag är besviken på så är det bröllopsnatten. Vi hade betalt 2500 kr för att bo i bröllopssviten i tornet på Kiviks Hotell. Inget ont om rummet i sig, det var fint. Men det skulle ingått champagne, men det hade de glömt ställa in i rummet, där fanns inte ens en gång ett kort med grattis eller lyckoönskningar. Dagen efter hade vi bokat spa, men de hittade ingen bokning i sitt register och de var totalt ovetandes om allt och inte ett dugg vänliga. Så det var synd. Jag hoppas att bröllopsresan i oktober blir bättre. Vi ösnkade oss resecheckar så vi kunde åka på bröllopsresa och så tänkte vi skjuta till egna pengar. Jag anade inte att våra föräldrar och vänner skulle vara så generösa, så nu kommer vi iväg på drömsemestern till Kenya där vi ska åka på safari i en vecka och sedan slappa på ett lyxigt hotell vid stranden en vecka.
Tips!
Ett tips till alla er som har ert bröllop kvar. Se till att njuta ordentligt av bröllopsdagen, för tiden går så fort. Det känns som ett stort tomt hål nu efteråt. Så mycket tid, kraft, tårar och pengar har gått åt till att planera allt och så helt plötsligt är det över.
Det känns på nåt vis sorgligt att det är över, men samtidigt känns det mycket bra. Vi fick vårt drömbröllop som vi ville ha det, alla gästerna var hur helnöjda som helst och vi njöt av dagen.