Sofiero slott
Är det någon som har erfarenhet av bröllop på Sofiero slott??? VAD kostar det och vad får man i priset? Hur är personal osv?
Är det någon som har erfarenhet av bröllop på Sofiero slott??? VAD kostar det och vad får man i priset? Hur är personal osv?
Vet inte heller, men är lika nyfiken..
Har jobbat på Sofiero ett par sommrar i min ungdom och här kommer deras hemsida www.sofiero.helsingborg.se
klicka vidare på restaurang så hittar ni tele nr och mailadress. Gör en förfrågan hos dem, dom är väldigt trevliga och hjälpsamma.
Lycka till, dom är helt suveräna på att ordna bröllopsfester och omgivningarna i parken är ju helt sagolika!
Jag har varit gäst på ett bröllop på Sofiero. Paret vigdes på terassen i strålande solsken med utsikt över Öresund, allt hade varit perfekt om inte cafeet under hade varit öppet, vigselakten stördes en hel del med klirret av kaffe koppar nedanför. Festen hölls oxå på Sofiero och den var jätte bra. God mat och trevlig personal. Priser vet jag inget om... Brudparet fotograferades i slottsparken efter vigseln och under tiden fick vi som gäster tillgång till rundvandring i slottet och självklart kunder vi oxå ströva omkring i den vackra parken. Ett bra ställe att ha sin fest på kan jag rekomendera.
Kuvertpriset på Sofiero beror (precis som alla andra ställen) på vad ni vill inkludera samt vilken mat ni väljer. Det cirka pris vi fick av dem var 1100/kuvert, men då var ALLT inkluderat. Det är ett underbart ställe för att ha bröllop, men vi valde av olika skäl en annan plats. Förresten är det bäst att du skyndar dig att beställa om du planerar bröllop till nästa år! Maj-halva sept är redan bokat (lördagar iaf).