• heaven

Pö om pö

Hej !
    Vi tänkte sprida ut kostnaderna under 7 månader gifter oss i Maj.
    Köpa papper till inbjudningar m.m i september.
    Köpa ringarna efter årskiftet.
    Kanske köpa klänning i höst om man hittar något passande.
    Hur gör ni andra?
    Det känns inte lika tungt om man sprider ut det lite, än att få allt på en gång.

• Svar på tråden Pö om pö
  • Bruden Tina

Vi sprider också ut! Vissa utgifter måste ju tas sent, såsom hår och smink och så men vi köper också lite smågrejor allt eftersom. Känns inte lika svidande då. =)

• luv

Vi också!

Hittills har vi inte behövt använda själva bröllopspengarna alls då vi har tagit allt pö om pö. Nu i samband med bröllopet( vi gifter oss på lördag ) kommer vi dock behöva ta ut 20 000 för cateringfirman bland annat och annat som inte kan förbetalas.

Vår budget har landat på 40 000 kr och det verkar som vi kommer kunna hålla den. Är 80 pers.

• Smurfan_JM

Vi kör på att först och främst spara undan hela tiden (utom nu under sommaren, då vi tyvärr måste nalla av pengarna istället), och sedan köpa allting så sent som möjligt, men inte så att det blir stressigt, så klart.
    Vår trevliga sparränta gör nämligen att jag vill hålla kvar pengarna så länge som det bara går... ;)

• heaven

Hej !
    Jag fyller år snart, så då ska jag få presentkort på fransk manikyr av mamma som jag kan använda i vår.
    Min syster kommer köpa presentkort på sminkning.
    Sen ska jag önska mig pengar av övrig släkt som jag ska lägga undan till kanske hår eller snygga underkläder.
    Så dessa sakerna räknar vi inte alls med i budgeten.

• The Runaway Bride

Har också sprifit ut kostnaderna under de åtta månader vi planerat...klänningen betalde jag t ex i mars. Men visst blir det extra tungt nu denna månad när det verkligen är dags....

• aase

Smurfan_JM:
    Var sparar ni, dvs på vilken bank? Vi har nämligen superdålig ränta...

• mammaK

vi sprider med ut det. Vi sparar pengar varje månad from nu och försöker ta "småutgifter" utöver det. Tex inbjudningkort, gästbok, accecoarer mm Ringen kommer vi ta när vi känner att vi verkligen har hittat rätt (vilket vi nog redan har..) Klänningen kommer vi ta i årsskiftet osv. Sen kommer jag önska mig håruppsättning sminkning och naglar i present.

Svar på tråden Pö om pö