pengar till fel konto :(
Har betalat in pengar till fel konto(nordea personkonto) Det var en månad sen och upptäckte det nu av en slump. Kan man få tillbaka det då?
Har betalat in pengar till fel konto(nordea personkonto) Det var en månad sen och upptäckte det nu av en slump. Kan man få tillbaka det då?
ja det antar jag för betalar tex försäkringskassan ut fel så är man skyldig att betala tillbaka dom
nån som vet?? :(
Ja, det brukar gå. Kontakta Nordea så hjälper de dig.
Ja, det bör gå - om inte den felaktiga mottagaren nekar till att ha fått dem och/eller vägrar betala tillbaka av nåt skäl. Men banken bör kunna hjälpa dig att kontakta vederbörande. Hör av dig till din bank så fort som möjligt!
Var skulle du sätta in pengarna då?
Min pojkvän gjorde en felaktig överföring förra månaden, till ett konto i en annan bank än hans egen. Banken kunde varken stoppa överföringen eller ta tillbaka pengarna. Så det var upp till den personen som fick pengarna in på sitt konto, om denne ville föra tillbaka dem till var de kom ifrån. Vilket naturligtvis inte hände :(
TS
Det är ju inte säkert att de har hamnat på en annan persons personkonto. Har du kvar något kvitto som visar vart pengarna hamnat?
Penarna skulle sättas in på ett annat personkonto. Valde fel i snabbmenyn(rullgardinen) och tog den person som stog ovanför den som igentligen skulle ha pengarna. Det var också till min gamla hyresvärd som förövrigt jag inte har någon kontakt med eller vill ha heller. Bu!!
Bara en femhundring men jag ville bara kolla om nån viste. Då är det upp till mottagarens "goda vilja" det hänger på alltså.
Jag har hört att man är skyldig att betala tillbaka om man fått fel. För några år sen var det en kvinna som fick MASSOR pengar på sitt icakort (eller nåt), de hade matat in datumet där summan skulle stå. Men dem fick hon inte behålla.
Jo, det är ju upp till mottagarens "goda vilja", men det är ju inte du som behöver ta kontakt med honom, det kan du få banken att hjälpa dig med, gör det!