• Soraya

Vill ha tillbaka lusten!!!! Nu!!!!!!

Har helt tappat lusten för sex och det är sååå tråkigt! Vet inte vad jag ska göra,är så ledsen för både mig och min sambos skull som saknar samlivet något fruktansvärt.Kan det bero på p-pillrerna? Äter trionetta och det har fungerat bra tills nu efter vi har fått barn.(ca 1 år sedan)
    Snälla någon som kan hjälpa mig och min sambo??????

• Svar på tråden Vill ha tillbaka lusten!!!! Nu!!!!!!
  • Elisabet hjärta Christian

jag fick tillbaka min lust efter att jag slutat med p-piller, och det med råge....

• Lena+Mattias=sant

Jag fick oxå tillbaka min lust efter att jag slutade med p-pillren. Sluta med dem det finns bättre preventivmedel. spiral?

• ladymarmelade

Jag fick också byta p-piller efter att jag fått min dotter. Och jag hade som du ätit samma sort i hur många år som helst. Antar att kroppen inte alls är sig lik efter barnafödandet ;)

• Sara7

Det tog en månad efter jag slutade med ppiller så fick jag tillbaka min sexlust. Gick i 2 år och accepterade att jag aldrig var sugen, min stackars sambo med.

• Wiol79

Vad skönt att höra att det finns fler med samma problem! Jag har nyss börjat med P-piller efter barnafödande och lusten försvann med första pillret... Skittrist verkligen för jag ser ju hur sambon lider och jag vill ju att det ska fungera.

Vad händer om man tar nåt annat prev.medel? Typ spiral, plåster eller stav, nån med erfarenhet som vill dela med sig?!?!

Tacksam för svar

• mammaK

Jag har haft spiral i två omgångar, gjorde uppehåll för graviditet. Jag har två barn (som oxå kan ha inverkan på lusten, då man är mer mamma än älskarinna) jag satte in spiral och rekommenderar det varmt!

• Sara7

Hormonspiral var bra. Jag hade den inne i 2 år och mådde toppen. Sexlusten va opåverkad och mitt humör va helt okej. Men sen gick nåt fel. jag fick kramper och hade väldigt ont. Så dom fick ta ut den. vet ännu inte varför. Så jag vågar inte ha spiral mer. Men det är ju från person till person såklart! Jag vet många som har inne spiralen i 5 år och det är jättebra!

Jag har helt lagt hormonerna på hyllan. Mår så bra utan.

• Lena+Mattias=sant

min syster hade pessar innan barnen och spiral mellan dom och efter. Det är/var hon jättenöjd med.
    Jag kör på kondom numer. Funkar fint för mig oxå.

• skorpion -81

Soraya

Se till att skaffa en barnvakt ibland, res bort och unna er lite mys. Något som kan vara bra för att öka lusten /spänningen mellan er är att skaffa lite erotiska leksaker... Under flera år i mitt liv hade jag ingen sexlust och kan idag inse att det berodde på att jag inte hade träffat en kille som var riktigt bra i sängen och som får en att vilja experimentera :)

• tattar-Emma

Jag rekommenderar som alltid kopparspiral. Och kanske rosenrot.

• physalis

jag sällar mig till skaran som fått nedsatt sexlust av p-piller, men fått tillbaka den med råge efter att jag slutat med dem... :)

• miss Nina

Hej Soraya,

Nu kanske jag säger något kontroversiellt, men kan det vara så att det inte är i din sexlust problemet ligger, utan i hans bristande förmåga att "värma upp och förföra dig"? Ibland lägger vi tjejer allt på oss själva. Som om vi är sexmaskiner som ska vara redo jämt.

Jag vet inte riktigt om detta hjälper/tröstar dig, men så här är det för mig:

När jag är nyförälskad, är jag jätteintresserad av sex och behöver inte så där jättemycket förspel. Det brukar hålla i sig ungefär ett år. Därefter, när förälskelsen lugnat sig lite, börjar även sexlusten "lugna sig". Då går jag sällan och är sugen på sex "bara så där", utan skulle behöva att killen tar sig tid åt
    massor med hångel och förspel, så att jag verkligen kommer igång. MEN - vid det laget har liksom killen vant sig vid att jag inte behöva massa förspel, och förväntar sig att jag ska vara "redo direkt" (eller snabbt i alla fall). Om jag inte är det, upplever jag att de ger upp.

MIn poäng till dig: Är det verkligen så att din kille (man kanske det var) verkligen ger dig tillräckligt med förspel/gos? Var försiktig med att ta inte på dig hela problemet själv, tycker jag! Fundera lite över det, är mitt råd!

Svar på tråden Vill ha tillbaka lusten!!!! Nu!!!!!!