• MoaMärta

folk som bangar Möhippa

Hejsan
    Håller som bäst på att ordna med en möhippa. Men nu har det kommit in en massa som tackat nej pgr av att dem redan är upptagna. Så nu måste vi antagligen hitta på något annat för bruden. Något som inte är så dyrt. Finns det förslag från er på billiga allternativ.

• Svar på tråden folk som bangar Möhippa
  • MoaMärta

som det ser ut nu så är vi bara 4 st som kommer att vara med + bruden

• Fröken Malm

Ni kan ha picknick i nån mysig park där ni sen ger bruden diverse uppdrag som ni sen fotar.

tex: Fotas tillsammans med en kändis, Be nån dansa vals med henne, hennes blivande man som pensionär, hennes familj som hon tror den ser ut om 10 år. Sen kan vi klistra in detta i ett album som blir ett minne från möhippan!!

Sminkning hos Make Up Store kostar bara 495 så är man några som delar på det, blir det inte så dyrt. Plus att bruden får ta med sig produkter hem till det priset!

Huvudsaken är att vara med sina vänner och ha trevligt, inte prislappen!

• MoaMärta

tackar för tipsen. Det är ju så sant att det viktiga är att vara tillsammans. Men det var bara så att min ursprungliga ide var så häftig. Så det känns väl bara lite tråkigt att den inte gick att genomföra.

• Tärnan_

håller med! hade planerat att kidnappa henne till ett annat land, spa där å typ fallskärmshoppning å sånt,men nu är vi bara 4pers som vill och kan vara med..trist!! men man få väl göra det bästa av situationen?!

• Fröken Malm

Ibland tror jag att som möhippedeltagare har man svårt att säga ifrån. "Nej, jag har inte råd att vara med, har inte de pengarna".

Därför drar man istället till med en nödlögn! Tror nog det är rätt vanligt.....

• WimZy

Dålig stil om man tackat ja och sedan helt plötsligt säga att man inte kan....

• Hoppas på ett ja

Jag blev hippad i Stockholm förra helgen, (skulle dit och prova min klänning)vi åkte ut till Gröna lund där vi åkte karuseller och min mamma hade tagit med baguetter, ostar, kyckling och frukt...jättemysigt! Vi åkte sedan tåg hem till min hemstad vid halv sex på kvällen och åt sen middag hemma hos min tärna och gick sen ut på krogen...kunde inte ha blivit bättre!!

• Hoppas på ett ja

Verkar som många tar till saker som verkar svindyra. Jag skulle aldrig kunna gå på en hippa som kostade flera tusen. Kan bli precis lika bra med mindre buget...

Svar på tråden folk som bangar Möhippa