Vi ville absolut inte ha ekonomisk hjälp från föräldrarna. Att gifta sig är om något en "vuxen-sak" och som vuxen tycker jag att man betalar för sig själv. Dessutom är det ju faktiskt något man väljer att göra, inte något man måste och därmed skulle kunna vara tvungen att be om att få låna pengar till. Menar att alla ju kan ha ansträngd ekonomi en eller flera perioder i livet och då kan man behöva be föräldrarna om hjälp för att ex kunna betala en räkning eller köpa en vinteroverall till barnet. Men att gifta sig är som sagt något man väljer att göra.
Fastän vi inte ville ha några pengar var min mamma envis och ville ge oss en, för mig, stor summa som vi fick använda som vi ville, till bröllopet eller något annat. Av min mans föräldrar fick vi ett par tusen, inte alls så mycket som vi fick av mamma. För oss kändes det självklart att inte prata med de olika föräldrarna om hur mycket pengar någon av dem gett oss. Ville inte att någon skulle känna att de var tvungna att ge oss något bara för att någon annan gjort det. Tycker generellt att föräldrar ska få skjuta till pengar om de vill och har möjlighet. Skulle aldrig komma på tanken att be någon bekosta mitt bröllop.
Oops, sitter visst och blir lite irriterad nu men jag har förundrats ganska länge över det här med att be någon annan om pengar till sitt bröllop. Vet att du, TS, bara ställde frågan om hur andra gjort så ta inte min irritation personligt.