• Fröken Malm

Vad gör man med en oengagerad kille?

Gifter oss i maj nästa år och tycker det är hög tid att börja titta runt på cateringalternativ, bestämma hur inbjudningarna ska se ut, spika gästlistan, göra en hemsida, osv.

Tar jag inte tag i detta själv så blir det inte gjort, vill ju att han ska ta lite initiativ också!

Några tips på hur man kan engagera den blivande maken??

• Svar på tråden Vad gör man med en oengagerad kille?
  • förhoppningsis

dela upp sakerna mellan er så han får egna punkter att ansvara för.
    skriv ut listan här från BT och ge honom den så han inser att det inte bara är du som hittar på att man måste vara ute i så god tid med sakerna... funkade för mig

• Neon

Hej,
    Han kanske tar tag i det lite senare. Är ju trots allt ganska långt kvar. Kanske känner att det inte är så "verkligt" än.
    Vi gifter oss i dec och har först nu så smått börjat planera.

Lycka till!

• Fröken Malm

Ja det är sant!

Nämnde precis för honom att jag skulle göra en egen sida på MSN, men då sa han att han skulle ta med datorn hem från jobbet i helgen och börja på en egen sida från scratch istället. (Han jobbar som webb-designer)

Haha! Gäller att "putta på" lite....

• fru-07

Vi gifter oss i augusti nästa år, och när jag vill prata om det så kan jag inte påstå att min blivande är så engagerad.
    Så en dag sa jag att va kul för mig som ska gifta mig (inte vi och oss) och han fatta piken och fråga om han kunde göra något.

• Fröken Malm

Haha, den ska jag prova!

• augustibrud-2006

Tror de kommer igång mer på slutet!
    Men att lite uppdelat tror jag är bra min m2b har bla. skött maten, fotogafen och bandet och så får han göra det i sitt tempo.

Lycka Till!

• Fröken Malm

Iofs

Han har fixat bandet, så det ska han ha credit för!
    Sen har han kollat med en släkting om han vill göra ringarna....

Fast det är mer att sätta sig ner och diskutera saken som jag vill....
    Kanske inte ska gå så hårt åt honom....

• nenne78

men ta det lugnt, det är ju ingen brådska! Jag förstår att han inte orkar engagera sig än. Boka det som är viktigast, lokal och ev kyrka. Ligg lågt i ett halvår... Eller sy elementöverdrag i matchande färg om ni nu MÅSTE göra bröllopsbestyr i så god tid .

Vi förlovade oss i april och gifter oss i oktober, och jag har inte ens klänning eller frisör än. Men jag tycker ändå att det är lugnt. Fjöl å!

Risken finns ju att ni har så höga förväntningar att det bara blir pannkaka till slut och att ni bråkar om bagateller runt bröllopet för att han inte bryr sig om det är champagnefärgade rosor eller créme...

• Fröken Malm

nenne78

Du har en poäng!

• Rosenhaga

Min man fattade inte detta med planerandet förrens jag började kopiera honom på mailen på alla festlokalförfrågningar - och svaren. När han (och jag) förstod att alla lokaler var bokade ett år i förväg fick vi bägge två eld i baken.

Det ordnade sig till slut genom ett återbud som jag fick nys om här på BT och vi tidigarelade vår vigsel med 4 månader. Under de tre månader som vi planerade bröllopet så var jag mer aktiv i början och han mer i slutet.

Att hålla på och planera i flera år tror jag skulle driva de flesta till vansinne - men festlokalen och kyrkan/vigselförrättaren bör man boka så tidigt som möjligt. Resten kan man ta senare.

Svar på tråden Vad gör man med en oengagerad kille?