• silverdrake

Silverdrake är gift!!

Ja, nu var det avklarat!! :D :D

och det har gått lite tid så man har fått smälta allt..efter en "vigselbaksmälla" jag inte räknat med är livet som vanligt igen. Den underbara dagen är förbi men man kan ju alltid titta på bilderna! (väntar ivrigt på fotografens bilder)

Vi gifte oss på Läckö slott den 8 Juli, efter att ha varit oroliga för regn till en början fick vi en underbart solig dag (men lite blåsig :) )
    allt flöt på som vi planerat och alla var väldigt nöjda med dagen.

Efter att mamma och min man mött alla vid kyrkporten (jag gömde mig i ett rum bredvid:) ) för att ge var och en deras "bröllopspåse" (påse i vitt linne med lite fika, program, bröllopsbubblor och näsdukar) började ceremonin. Det gick jättesnabbt, 20 min bara. Efter det var det fotografering och gästerna fick ströva runt på slottet med sin fika. Sen samlades vi och fick en historisk rundtur på slottet varefter vi gick till resturangen vid slottet och åt bröllopsmiddag. Kvällen avslutades med tårta och en liten bröllopsvals, sen åkte vi till hotellet för att mysa och smälta allt... efter det åkte vi till Italien men bilder på det får komma senare ;)

www.pixbox.se/usr_show_id29610_page0_order1.html

• Svar på tråden Silverdrake är gift!!
  • silverdrake

haha, jag läste just vad jag skrivit och det är märkligt vad kort man kan sammanfatta 9 timmar på :D men dagen gick också såå otroligt snabbt. som när man snabbspolar en film, bara det att den här gången är det man själv som har huvudrollen :)

• Playing the angel

Grattis!! Vilken underbar klänning du hade. Skönt att det blev en lyckad dag utan regn

• silverdrake

TACKAR!Tackar!

det är faktiskt jag som har designat den själv..och min mamma som sydde..det var lite nervöst men den blev klar hela tre dagar innan bröllopet! ;)

• Majs Sthlm

Vad underbara och vackra och fina ni var! Bara för att nämna några detaljer: klänningen, fantastisk och annorlunda. Och tårtan! Måste varit lika mumsig som snygg? Vad synd med vigselbaksmällan bara... Hoppas inte jag får det.

• Ennea

Jätteläcker klänning!!!!! Kul med något annurlunda Kortet på dig på sängen är kanon bra!!! Grattis

• TokMaijan

vilken härlig klänning du hade på dig!!!

•  Miss Cee

Så fint det såg ut och vilken underbar underkjol!!!

Grattis i efterskott :)

• silverdrake

Majs Sthlm

Jo tårtan var verkligen jättegod och fräsch, det var hallon och melon-mousse på en sockerkaksbotten...passade perfekt med den "lätta" bröllopsmiddagen (varmrökt vänerlax med färskpotatis och sauce verte)

underkjolen var i grönt dupion-siden med massa tyll i olika gröna nyanser, det bästamed den är också att den funkar som vanlig kjol vid festligere tillfällen, bra att kunna återanvända sin bröllopsklänning ;) :D

jag är såå nöjd med designen, det blev verkligen som jag tänkte...:D

Svar på tråden Silverdrake är gift!!