Bröllopsnatten!
Jag är på jakt efter något mysigt hotell/herrgård etc att spendera bröllops natten. Så nu frågar jag er som gift er - vart spenderade ni bröllopsnatten?
Vad kostade det, vad ingick och vad var bäst/sämst?
Jag är på jakt efter något mysigt hotell/herrgård etc att spendera bröllops natten. Så nu frågar jag er som gift er - vart spenderade ni bröllopsnatten?
Vad kostade det, vad ingick och vad var bäst/sämst?
**Puffar**
Gifte mig i helgen.
Vi sov på ett jättemysigt slott. Men det blev inte många timmar eftersom vi skulle städa festlokalen dagen efter. Mao knappt värt pengarna...
Om jag skulle göra något annorlunda, så skulle jag boka övernattningen kvällen innan bröllopet istället. Då kan man ladda tillsammans på kvällen och äta en god frukost i lugn och ro på morgonen för att sedan åka åt olika håll och göra sig i ordning.
Får jag fråga vilket slott?
Vi sov på ortens stora hotell. En svit blev det för oss och vi fick champagne, choklad och massa frukt på rummet när vi kom. Bästa med hotellsviten var nog bubbelbadet och champagnen. I övrigt var det som ett vanligt hotell. Att sova på ett slott eller en fin herrgård hade nog varit att föredra men det fanns inget i närheten så det fick bli hotell.
Vi kommer att låna en stuga av några vi känner. Den ligger vid vattnet och vi tycker att det är ett mysigt ställe plus att det är gratis.
Tack för era svar.
Nu har jag bokat världens finaste bröllopssvit!
Den var så otroligt fin med fina färger och den var väldigt annorlunda.
När man kom in så var det som ett litet vardagsrum med en stor fin mörklila soffa med massor av kuddar i Mörklila och vinrött, ett skrivbord vid fönstret och en jättefin garderob med tavlor på.
Badrummet var jättefint med mosaik både på golv och väggar och det fanns både dusch och ett badkar med lejontassar!
Men det bästa av allt var sovrummet!
Sängen var som byggd på en platå som man fick gå upp för två trappsteg för och runt om var det små fönster åt alla håll med utsikt över sjön, gården och ängarna!
Och i taket som går upp i mitten (ombyggt torn) var det fina takbjälkar och mellan dom hade dom gjort en stjärnhimmel av små små lampor som man kan tända och ligga och titta på. Är verkligen jättenöjd och min m2b kommer nog bli väldigt glad av den överraskningen eftersom han tror att vi ska sova hemma
Så vad var det för ställe då? Det du tog alltså.
www.sastaholm.se/page/page.asp&sid=34&cid=5
Om du kollar under hotell och bläddrar ner så ser du lite av badrummet också.
Typiskt, det var ju helt fel håll för oss...
Vi letar i Södertäljetrakten och hittar... inte mycket...
kentfantast,
Men det här då? Är ju hur fint som helst!www.haringeslott.se/
Hihi...
jag var lite nyfiken så jag kollade in din länk!
Å priset är ju alltid intressant...
Men det står ganska lustigt på deras sida...(på prissidan)
Bröllopssvit Sjunde himlen
Enkelrum 1.650:-/rum
Dubbelrum 2.350:-/rum
Har de en bröllopssvit för person, eller???
Nej, men bröllopssviten används inte bara som bröllopssvit
Vem som helst kan boka den och bo där ensam även om man inte har gift sig.
Eller nåt av de här:
www.taxingeslott.se
www.sturehof.se/index.htm
Here comes the bride!
Jo jag förstår att man kan ta in där alldeles själv... tex om jobbet betalar. Men ändå, det såg lite kul ut!
(sedan brukar det ju faktiskt vara dyrare om man är 1 person i ett dubbelrum...)
Ja det är dyrare.
Priserna är ju per rum, inte per person.
Alltså blir det dyrare för en ensam.
Och jag förstod att du fattade
Jo, tack för tipsen, vi har kollat de där, men allt ligger så förbaskat långt bort. Hade inte tänkt åka förbi Järna/Nykvarn åt det hållet och på Sturehof verkar det vara delad dusch och toa, och det känns väl kanske inte helt perfekt en bröllopsnatt...
Häringe är för långt åt andra hållet... men mina kompisar var där och var jättenöjda (och ruinerade) efter.
Okej, jag kollade inte så mycket på sidorna
Jag googlade bara på södertälje+slott och fick upp några!
Men det var gulligt gjort! Tanken som räknas!