• Blivande fru M.

Kostnad på svensexa??

Undrar ännu en sak- hur mycket ska en svensexa kosta egentligen? Min blivande man var på en nyss som kostade 100kr utan mat på kvällen. Det tyckte jag var dyrt men nu fick jag veta att hans svensexa ska kosta 800 utan middag. jag vet två killar som inte hade råd och inte kunde komma därför. Nu är de nio st, men skulle alltså varit elva och bara för att det kostar så mkt får de stanna hemma. Förstår inte varför det ska vara så dyrt. Det blir ju minst tusen spänn för hela dagen och middag på kvällen och sen bröllopspresent på det och jah kan tillägga att vi gifter oss inte i vår hemstad utan folk får betala resa och boende oxå. De som fixar min blivandes svensexa har bra jobb och inga barn, men de flseta andra killarna är pappaor och har kanske inte samma marginaler att lägga ut. Vårt bröllop kommer alltså kosta 2500 för vissa, det känns inte alls kul.

• Svar på tråden Kostnad på svensexa??
  • Blivande fru M.

Jag menade 1000 kr för den svensexa som in man var på nyss..

• Lena+Mattias=sant

Det beror ju på hur inkomsterna ser ut bland vännerna.

200kr-300kr om de är studenter men då med middag på kvällen inräknat.

300-400kr om de är låginkomsttagare

400-500kr om de är medel och 500-600kr om de är höginkomsttagare.

Sen så tycker jag det ska vara självklart att man ska kunna vara med på delar av dagen om man inte har tid/råd med hela.

• Bröllopstokiig

Jag och maken planerar möhippa resp svensexa för våra vänner och har ytterligt svårt att pressa oss under 800 kronor (inkl mat, dricka och transporter) Vad hittar man på för 200 spänn? Särskilt på hösten/vintern då femkamp i trädgården, strandpicknick och andra gratis-aktiviteter inte är lika trevliga

• Alexxx77

Min sambos svensexa kostade 400:-/person. Han fick hoppa bungyjump, spela in skiva, spela paintball och mat. De hade hyrat buss oxå.

• Lena+Mattias=sant

Det beror ju lite på hur många de är hur dyra aktiviteterna blir. Man kan ju hålla si glokalt och åka med egna bilar/lokaltrafik.
    Höst och vintersporter kan vara skojigt att hitta på. En dag på hockeyrinken (den brukar finas sådana med allmänhetens åkning ganska billigt) eller kanske i skidspåret eller orientering, mossfotboll.

Svar på tråden Kostnad på svensexa??