nu är jag fru!!
Vår bröllopsdag blev så fantastisk ? inte helt utan missöden, men inga av dem spelade någon roll när väl han och jag stod där, strålande vackra, och alla gäster hade trevligt med varandra. Sov hos mina föräldrar natten till bröllopet (eller sov och sov, vakade snarare..) och vaknade upp rejält sjuk. Men med lite Alvedon går allt bra? Sedan åkte mamma och jag hämtade min bukett i lila toner, vackrare än jag kunde ana. Efter det vidare till frisören där jag blev otroligt väl omhändertagen och otroligt vacker. Sedan skjuts till vigselplatsen, och jag kan lova att jag var lugn som en filbunke tills vi närmade oss, då var jag nästan beredd att backa ur så nervös jag var. Men så fort jag såg min blivande släppte nervositeten, vi kramade varandras händer hårt och gick in där alla våra släktingar och vänner väntade. Vi gifte oss utomhus, trodde på morgonen knappt att det skulle gå pga. oroväckande moln på himlen, men vi hade sådan tur med vädret ? inte en regndroppe, om än mycket blåst. Ceremonin var precis så avslappnad, högtidlig och helig som vi ville ha den. Efter ceremonin ställde nära och kära upp i en gång som vi gick igenom, alla kastade rosenblad på oss och därefter blev det kramkalas. Efter mycket hetsigt, men roligt, fototagande bar det iväg till festlokalen. Festen blev precis så vacker, rolig och avslappnad som vi hade önskat ? god mat, vackra tal, alla verkade trivas och ha roligt. Vad vi brudparet inte visste (och ingen annan märkte) var att de som skulle servera inte alls var så erfarna som utlovats, utan totalt nybörjare. Men våra kära mammor och de i köket ryckte in och gjorde ett kanonjobb, och allt flöt på mycket smidigt. De i köket gjorde också ett kanonjobb med tanke på hur trångt köket var, att diskmaskinen knappt fungerade och att vi inte hade kylskåp till all mat. Det enda egentliga missödet på festen var dels att dansen tog lite lång tid att få igång, och att någon hann ta tårta före oss. Men vad spelade det för roll ? vi var så lyckliga. Efter festen åkte vi till ett mysigt bed and breakfast, och sedan vi försökt reda ut mitt hår så däckade vi, full med influensa, kärlek och lycka.
Slutligen några tips om vad jag upptäckte medan jag planerade och upplevde vårt bröllop:
*Försök inte göra allt själva, delegera, delegera, delegera.
*Lägg ner mycket tid på bordsplaceringen (men bli inte hysterisk över den, egentligen kan man umgås med vem som helst den korta tid som middagen varar)
*Glöm aldrig bort det viktigaste ? att det är Ni två som allt handlar om, att det är er dag och hur viktiga än alla detaljer verkar i förväg, så spelar inte detaljer och små missöden nästan någon roll, bara man har varandra.
Slutligen ett stort tack till er alla som har hjälpt mig här på bröllopstorget! Lycka och välgång till er alla!