• Magda84

Höst/vinter transport.

Vi gifter oss i november. Svårt att få tag på veteranbil då eftersom de flesta är undanställda för vintern. Nån som har förslag på annat färdmedel. Kan meddela att häst inte är ett alternativ. Vi kommer att behöva transport till kyrkan och från festen till hotellet. Mellan kyrkan och festen går vi.

• Svar på tråden Höst/vinter transport.
  • okt2006

Kolla med någon taxifirma som har limo!

• Sara_80

vi har funderat på en limousine...lite lyx ska man ha även på vintern.

• viktualia

här är en oktoberbrud med samma fundering... fast vi tänker åka vanlig bil till kyrkan och från festen också trolige - beror på var vi tillbringar natten (vilket är ett planeringskapitel för sig). vi behöver alltså transport från kyrkan till festen - jag har mailat den lokala veteranbilsklubben men inte fått nått napp än. limo känns fel eftersom festlokalen ligger väldigt lantligt... ingen lösning... bara fler funderingar..

• Magda84

limo känns kanske lite väl lyxigt, och dyrt för den delen! men kanske värt att kolla upp det...

• viktualia

... jaa för annars blir det väl vanlig taxi eller någons privatbil... så många fler alternativ finns det inte... inte i min värld i alla fall

• Magda84

nä, å "vanlig" bil könns ju lite tråkigt, men men...egentligen är det ju framför allt från festen till hotellet som är viktigast. när vi anländer till kyrkan ska ju helt ingen se oss...

• viktualia

näee jag är inne på att vi ska se till att bli skjutsade i vår egen bil... men det tycker min m2b är för tråkigt... vi får väl se hur det går till slut... känns inte så viktigt i min värld..

• okt2006

Magda84: tror inte att limo är särskilt mycket dyrare än veteranbil.. Kan vara värt att höra med någon taxifirma!

• Helly-07

Vet inte var du bor, men i Sthlm finns en vit Rolls Royce från -62 som hyrs ut även på vintern. Vi har bokat den -)
    Kolla på www.brollopsbilar.se

/Helly

• Magda84

Helly-07: tack för tipset, men då vi bor utanför Örnsköldsvik så blir det liiiite långt att åka.

Nä, nu ska ja kolla upp de där me limo...

• stormvind

Helly-07

Vad kostar Rollsen ungefär, och hur långt åker ni?

Svar på tråden Höst/vinter transport.