• molly1

P- ring???

Hej Hej!!!
    Är det någon som vet hur en p-ring fungerar? Är det bra?

• Svar på tråden P- ring???
  • tahimahal

www.nuvaring.nu
    där finns all info. Jag har precis börjat med min. Har ring nr 2 inne nu. Jag har jättelätt för att få mellanblödningar, men har inte haft en enda med ringen

• snustroll

Jag har haft p-ring i ett år och det är det bästa preventivmedlet på marknaden - för mig alltså!

Man behöver inte komma ihåg piller varje dag utan tar ut ringen efter 3 veckor, är "ringfri" 1 vecka och sedan in med en ny. Jättelätt att hantera, åker aldrig ut, skaver aldrig, känns överhuvudtaget inte. Inga problem vid sex, min m2b har aldrig känt den och han är ändå av den större storleken :)

Det enda som jag har märkt är att jag har mer flytningar nu än innan ringen. Inte hela världen tycker jag men har hört att vissa tycker det är jobbigt.

Den är värd ett försök!!!

• ialu

håller nästan helt med snustroll. Har använt nuvaring i ett år (efter dåligt försök med p-piller) och har inga problem nu. Tyckte att det var lite krångligt att sätta in den rätt de första tre gångerna. Men får man väl in snitsen så är det jättebra. Som sagt så slipper man tänka på piller som ska tas varje dag. Se bara till att välja en bra dag och tid för insättande och uttagande så att det inte blir krångligt. Söndag kväll...man gör inte så mkt annat än att vara hemma och lata sig på den dagen...

Absolut värd ett försök

• Buslinna

För min del var p-ringen långt ifrån en hit. Jag fick alla tänkbara biverkningar, inklusive rejäl depression och viktuppgång (har skrivit om det i andra p-ringstrådar om du söker i arkivet).

Nu var ju då det hormonerna jag reagerade på, så om du redan vet att din kropp tål de hormoner som p-ringen innehåller hoppas jag att den fungerar för dig. Att rent praktiskt använda den tyckte jag var bekväm, så det var tråkigt att vara tvungen att sluta använda den. Nu är jag hormonfri och mår mycket, mycket bättre.

• midvinterblot

Jag tycker det är kanon, har p-ring nu i 4 månader! Mycket bättre än p-piller mm

Svar på tråden P- ring???