• emlan1

body for life- någon som provat?

någon som provat body for life metoden?
    resultat?

• Svar på tråden body for life- någon som provat?
  • 16 sept 06

Jag körde bfl i våras. Med stark vilja gav det goda resultat!

• 16 sept 06

Det är ett program på 12 veckor som går ut på att äta och träna rätt. Du följer det strikt 6 dagar i veckan och har 1 "fri-dag" när du får äta vad du vill och INTE träna.

• silvera

Ah... då är det inget för mig!
    Vill gärna ha ett program där jag rör mig och äter rätt, 1 dag i veckan...

• emlan1

16sep:
    tyckte du att det var bökigt? några tips?

• 16 sept 06

emlan1:
    Det tog någon/några veckor innan jag fick rutin på allt. Jag la ju om kosten och ändrade mina träningsvanor. Började med att läsa boken Body for Life för att få inspiration. Sedan har jag läst en hel del på nätet, på www.bodyforlife.se
    Ett tips är att försöka träna på morgonen, dvs om du har nära till gymmet. För det är så skönt att ha kvällen fri till annat. Sen gäller det att äta var tredje timme, vilket kan kännas bökigt i början, men man vänjer sig.

• emlan1

gav det resultat snabbt? jag är en av de som vill att det ska hända saker -FORT!
    hur mycket gick du ner?
    har precis beställt boken!

• 16 sept 06

Jag är likadan, vill att det ska ge resultat direkt. Men det tog ett par veckor innan det syntes. Sen är det ju alltid svårt att se på sig själv om man gått ner, fått större muskler och så. Men efter 3-4 veckor blev byxorna för stora... Jag lovar att jag fick kämpa för att inte ge upp, men när man ser resultaten blir man sporrad att fortsätta. Det som hjälpte mig var "ätardagen". Då får man ju verkligen äta vad man vill. Jag tror inte att jag fick i mig något nyttigt de dagarna. Vilket var bra, för då kunde jag ju sedan leva nyttigt i 6 dagar till innan jag fick äta igen. Helt perfekt! Har du bara viljan kommer det att gå galant!

• 16 sept 06

Glömde skriva om vikten. I och med att jag omvandlade fett till muskler gick jag bara ner 4 kilo. Men å andra sidan fick kroppen en mycket snyggare form!

• emlan1

ok, sounds good!
    ska på bröllop i helgen, men börjar efter det. Jag borde väl kunna tappa 7-8 kg innan juni nästa år?!

• 16 sept 06

Absolut! Du kör ju 12 veckor till att börja med. Sedan gäller det att inte tappa allt efter de veckorna, och börja leva som du gjorde innan. Låter töntigt, men det blir lite som en livsstil. Lycka till!

Svar på tråden body for life- någon som provat?