Lurad....
Idag hände det... jag blev hippad Det kanske blir många fel-stavningar här för jag är lite rund under fötterna men vad gör det en sån här dag??
Jag fattar inte att jag blev så total-lurad för det är ju ändå sista lördagen de kunde göra det, och att de plannerade något för mig hoppades jag nog ändå innerst inne...
Förklaringen är dock att jag och min sambo samt en kill-kompis har ett band och förra veckan ringde en man till mig om en spelning ikväll. Jag tackade ja och pratade med killarna om det och de sa att det funkar. Senare kom jag på att om de har planerat möhippa då så krockar det, men å andra sidan kan man ju inte plannera sitt liv efter det och jag kan ju inte tacka nej till en splening för att det KANSKE blir möhippa.
Idag skulle jag och vår kompis åka och rigga för spleningen (min sambo jobbade på dagen ) och när vi kommer ner till replokalen hade jag verkligen bara synth-stativ och högtalare i huvudet. Då står hela tjej-gänget där. Snacka om chock
Sen blev det ögonbindel till hästridning (Läskigt!!) och sen åkte vi hem till en av tjejerna där det blev fotbad, ansiktsmask, ben-vaxning (för första gången för mig, det gjorde inte så ont som jag trodde att det skulle göra faktiskt...), ögonbrynsplockning och middag. Sen blev det vinprovning och "frågesport" där alla hade fått skriva frågor till mig och jag antingen var jag tvungen att svara eller så fick jag ta en snaps. Jag vet, det låter lite barnsligt men det var jättekul!! Det var super kul och nu sitter jag och väntar på att m2b ska komma hem från spelningen som han och kill-kompisen tog själva, de repade dubbelt, dels med mig och dels själva, tog kontakt med han som hade festen bakom min rygg osv. Alla har verkligen ansträngt sig för att överaska mig och det lyckades!!
Det var en lyckad hippa