Lovans bröllop 12/8 2006
Hej!
Tänkte försöka att återge vår dag. Ni får fråga om sådant jag inte skriver...
Dagen började med frukost hemma tidigt och vid halv åtta åkte vi hem till min mamma. Hon och jag gick sedan till frisören, som också gjorde mitt smink. Efter ett par timmar kom även min brudtärna dit. Allt som allt tog hår och smink tre timmar, men jag blev supernöjd.
Därefter vankades lunch med min blivande, min tärna, mamma och hennes man hemma hos min mamma. Efter lunchen blev det påklädning och därefter vid halv ett begav vi oss till Lena kyrka där vigseln ägde rum klockan 14. Vi hade fotografering utanför kyrkan innan och tog massor med bilder, dels på bara mig och min blivande men också med min tärna och vår brudnäbb. Regnet hängde i luften under fotograferingen men vi klarade oss ifrån det.
Vigselakten blev fantastisk. Vi hade Trumpet Voluntary som ingång och det var underbart att se alla när vi kom in i kyrkan. Vår kör sjöng fantastiskt och stämningen var på topp. Jag hade svårt att hålla tårarna borta och några föll också under löftena.
Någon av våra vänner sa att solen kom fram under välsignelsen, vad kunde väl passa bättre.
Efter vigseln var det roligt och en underbar känsla att hälsa på alla utanför kyrkan.
Vi åkte sedan inåt Uppsala i en vit Cadillac.
Vid halv fem började vår bröllopsfest på Hantverksföreningen. Stämningen var på topp, maten mycket god och det kändes som vi fått det som vi ville ha det. Hantverksföreningen var en väldigt bra lokal och personalen mycket hjälpsam och trevlig.
Tårtan hade vi beställt från Sätra bageriet och det är ett bageri vi kommer att rekommendera varmt. Vi har fått mycket beröm för en mycket god tårta.
Efter middagen med sång och tal var det dags för dans. Det var inte en lugn stund på dansgolvet vilket vi tyckte var roligt. Min bror hade ansvar för musiken och skötte det galant! Så vi har honom att tacka för ett välfyllt dansgolv!
Vi hade själva svårt att slita oss och kom inte iväg till hotell Gillet förrän vid halv två. Då väntade snittar och champagne på rummet vilket var en bra avrundning på den bästa dagen i mitt liv, hitills!
Äntligen har jag fått den jag vill ha!
Bilder kanske kommer om någon vill se!