• patriks brud

betala för övernattning?

Är emot kuvertavgift på bröllop men... Vi kommer att hålla festen i en lokal med övernattningsmöjligheter bredvid. Vi kommer att själva sova över (i bröllopssviten) och vill gärna att så många av våra gäster som möjligt sover över och äter frukost tillsammans med oss vår första dag som gifta.
    Nu till frågan... Tror ni att folk kommer att sova över om de måste betala sin egen övernattning (195kr per person)?

• Svar på tråden betala för övernattning?
  • Tallen

Jag för min del tycker det är helt OK att betala den summan för en övernattning.

• Wellie

Vi ska gå på bröllop nästa år som ligger en bra bit bort och skulle vara jätteglada om ett sånt mysigt alternativ fanns. Du kanske kan höra med några av dina närmaste om hur de ser på det. Alla tänker så olika.

• patriks brud

Tack för era svar. Släkten har lång resväg så vi vet att de tycker att det är trevligt. Vännerna som bor här vet vi inte och vi vill inte avslöja för mycket för dem redan nu (1 år kvar).

• ViSt

Det var ju inte så farligt dyrt och om de flesta ska åka långt så måste de ju ändå ha någonstans att övernatta

• Bröllopstokiig

Vi gjorde ung. likadant och våra gäster tyckte det bara var jättetrevligt att det fanns möjlighet att sova över på plats. Jag tror att de flesta tycker att 195kr är ett helt ok pris.

• Butterscotch

Det var ju superbilligt! Jag skulle lätt sova över till det priset (ok, om det var shyssta rum förstås, jag skulle inte vilja dela rum med x personer), alternativet är ju att ta taxi hem vilket också kostar pengar.

• viktualia

Jag har varit på flera bröllop där jag blivit erbjuden att boka boende i anslutning till festlokalen och betala det själv. Det har jag gjort och det är ju supermysigt att sova på samma ställe och sen äta frukost tillsammans! 195 spänn är ju billigt för övernattning så det kommer nog era gäster uppskatta!

(ska som jämförelse på fest i en kuststad nu till helgen och billigaste övernattningen blev knappt 400 per pers eftersom alla billigare alternativ var fullbokade)

Svar på tråden betala för övernattning?