• Bröllop 07

Bröllopstårta

Är det någon som har tips på bageri som gör bra och billig bröllopstårta?

• Svar på tråden Bröllopstårta
  • helenekl

beroende på vad du ska ha för tårta så kan du ju göra den själv eller med hjälp av nån. som tex vår tårta, den är superlätt; jordgubbsmousse o vit chokladmousse mellan tårtbottnar o över detta har vi sugarpaste som bara är att kavla ut. billigt o bra!!;)

• MariaMaroschka

Man kan beställa prinsesstårta eller liknande från typ Ica Maxi och sen be dom ha tex vit marsipan på.

• Daniela_N

Jag hade gjort min bröllopstårta i Ica Maxi och blev jättenöjd med den. Den såg oerhört fin ut och smakade dugomlig. Iaf jag kom dit med en bild av en tårta om hur jag ville att min tårta skulle se ut och bagaren sa att han kunde fixa den och det gjorde han och det kostade mig lite över 1.500 :) ..

Det var en vit tårta (tre våningar) med rosa rosetter och lite andra rosa dekorationer samt pärlor på kanterna av tårtan och rossetterna i silver och på sista våningen fanns ett band med våra namn på.

• T&J

Kolla med blivande conditor på skolorna.Vår tårta var ett "examens jobb" i fyra åningar- superfin och såååå god. Vi beställde till 50 pers och fick betala 700 kr! En hel våning blev deeutom över så den var väldigt stor.
    Vi fick vår från Eslöv.
    Lycka till

• Jea

Vi beställde vår på Amarant och den var till 70 personer, i 3 våningar och kostade 1200:-

Det var en schwartzwaldtårta med turturduvor på.

• BlackRoses

Ett enkelt recept är att ta färdiga tårtbottnar. ex. eldorados ( finns på willys ) . 10 kr/st.
    Fantastiskt saftiga och goda.

I med hallonsylt och marsankräm på lagren.
    ( Eller annan god fyllning )
    Beställ sugarpaste eller färga egen vit marsipan.

Gör ngt fint mönster eller beställ Rosustickare på ngn tårtdekorationssida.

Billigt, gott och min egen planering till bröllopet =)

Svar på tråden Bröllopstårta