• 18aug07

Någon mer som hade ångest för viljet datum man ska välja???

hu varför är det jobbigt att välja vilket datum man ska gifta sig???
    Vi har nu valt men det var inte helt lätt....
    Man kan inte styra över vädret ändå...
    men jag vill känna att det ändå känns rätt med de datumet man väljer.... eller är jag knäpp....
    Nu blev det datumet då vi hade vår första dejt!

• Svar på tråden Någon mer som hade ångest för viljet datum man ska välja???
  • summergirl

Hej! Jag förstår dig precis! Vi har spikat en datum men den känns inte riktigt rätt.. Hade velat ha den datum som vi träffades ,blev ihop eller förlovade oss men ingen av de dagarna är en lördag.Så jag tycker att ni har gjort helt rätt. Jag vill att datumet ska klicka liksom..

• 162ochenhalv

Man måste ju inte välja en Lördag, vi hade vårt bröllop på en fredag... å det var inga problem, det var sommar å folk var lediga ändå, eller så tog det ledigt... vi hade vigseln kl 16 . vi ville inte ha ett datum som hade anknytning till något annat, ville ju att bröllopsdagen skulle var speciell isig!Lycka till!!!

• viktualia

vi valde ett datum som passade diverse kriterier: hösten och inte för nära redan inplanerade aktiviteter i för oss eller den närmaste familjen. Med hjälp av detta kollade vi när det funkade för präst, kyrka och lokal och landade på genom denna metod på 28 oktober. Ingen ångest alls. Det passar oss, även om vi inte har nån relation till det datumen innan. Förlovade oss gjorde vi på vår 5 årsdag tillsammans däremot...

Gör inte frågan större än vad den är! Och dagen för första dejten är väl strålande!

• Clobberella

Tycker inte att datumet har någon större betydelse, så länge det inte krockar med något. Dagen blir ju förhoppningsvis aldeles speciell och underbar oavsett om den inträffar på årsdagen av *whatever* eller inte.

Vi tyckte att Juni var en bra månad, ofta fint väder, men inte olidligt varmt. 2 Juni var enda lördagen som var ledig i juni nästa år, (mycket som händer i den kyrkan) så det fick bli då.

Varför göra det mer besvärligt än det behöver vara? Oavsett datum så kommer ni att få den bästa dagen i era liv! Grattis!

• Duchess

Vi gjorde ungefär som viktualia. Vi pratade med familjen och några vänner som vi absolut ville ha med, och kom fram till att 14 juli 2007 var ett bra datum för oss. Lyckligtvis var det också ledigt i den lokal vi ville ha, så alla bitar föll på plats :)

• Novaline

Vi bestämde oss först för att gifta oss en fredag, den 11 aug i år, men ganska tätt inpå uppstod vissa problem med det datumet, alltså det passade inte oss i tiden pga jobb mm, så då skulle vi bestämma ett nytt datum. Hmmm.. jaha, när??

Jag bryr mig inte om datumet som sådant, det behöver inte ha anknytning till något som vi har gjort tillsammans, däremot är det viktigt för oss att ha ett "grönt" bröllop, dvs få fina naturbilder när vi fotar oss, samt att vi tycker att våren/sommaren är mer romantiskt... Men det är ju upp till var och en, men så tänkte vi. Nu blir det fredagen den 25 maj 2007 istället!

• Ida-maria

Vi tog det datumet då det fanns en ledig festlokal! Vi bryr oss inte alls om speciella datum el så.

• Eurolady

Min kille och jag satt och pratade för 1,5 år sedan (typ ett år innan han friade) om coola datum. Vi vill båda gifta oss på sommaren och han kastade fram 20.06 2006, 20.07 2007 och 20.08 2008. På skoj kollade vi upp och 20.06 2006 var en tisdag, 20.07 2007 en fredag och 20.08 2008 en onsdag.

Nu när vi förlovade oss i våras så bestämde vi rätt snabbt att vi skulle ta 20.07 2007. Dels vill vi gifta oss förhållandevis snabbt, men i år var inte aktuellt (jag bor för tillfället i Frankrike) så då fick det bli nästa år. Och jag tycker det är kul att det är killen som kommit på datumet, för jag har en känsla av att det kommer bli jag som kommer med flest upplägg inför bröllopet. Nu har vi bokat lokal den dagen och har börjat förvarna släkt och vänner!

• 18aug07

varför jag hade lite ångest var att min sambos bror gifter sig 070707 och vi ville ha den 070714, men det blev ju lite tajt..... då var frågan ska man ha det tidigare på våren eller ska man ha det senare på sommaren. Man vill ju inte att släkten ska välja ett bröllop (vi bor långt ifrån varandra)........

• kickeli

Jag är ju redan gift och ville promt ha ett augustibröllop men min man ville gifta sig tidigare så vi bara tog ett datum. Det hörde inte ihop med varken första daten, förlovning eller ngt utan vi fick ett nytt datum som blev alldeles speciellt så nu finns det många tillfällen att fira.

• 18 Nov 2006

Vi har haft världens problem med detta (jätte fånigt - jag vet ), men tillslut blev det så att vi tog vår årsdag dvs. samma datum som vi blev tillsammans.

• Snart_FruL

Vi har haft en del trubbel med det där. Först tänket vi gifta oss den 10/1-2009 vilket hade på dagen varit vår 5-års dag. Men sen kände jag att jag inte vill vänta så länge, kan vara ruggigt otålig.

Nåväl vi började leta datum i början av 2008. Och så nu hittade vi 8/3-2008, ett kul datum tyckte vi eftersom det är internationella kvinnodagen. Fast nu har jag upptäckt att min kusin fyller 40 år två dagar efter vårt bröllop.

Vet inte hur vi ska göra nu. Vi har börjat få bättre kontakt med den delen av släkten. Men under många år så har vi hörts typ vartannat år eller så. Hon bor i Upplands Väsby och vi i Göteborg och resten av den släkten bor i Finland. Jag är väldigt osäker på om de skulle kommit på vårt bröllop oavsett.

Det jag har funderat på är om vi ska åka upp dagen efter vårt bröllop hälsa på henne, gratulera och sen flyga på vår bröllopsresa från Arlanda.

• jocelyn

Åh vi har samma "problem". Vill gärna att det ska vara på vår årsdag, tillika förlovningsdag men det är/var ju så otroligt VARMT ute hela sommaren. Jag tror inte jag orkar med att gifta mig i 30-gradig värme liksom. Ska man skjuta på datumet en månad och hoppas på att det fortfarande är fint väder men inte regn eller ska man ha kvar "vår dag" och hoppas att man inte smälter? Kan inte bestämma mig!

Svar på tråden Någon mer som hade ångest för viljet datum man ska välja???