• Nilwa

Nu är jag FRU! 26/8

Vi hade en helt underbar dag!! Blev ännu bättre än jag först trodde!! Trots en massa fel i både vigsel- och festprogram så var det en toppendag!

Skriver en liten sammanfattning av dagen!

Jag skulle vara hos frisören kl 9,00.. Tog en snabb dusch och tog sedan hand om brudnäbben själv, vår dotter Emma! Försökte söva henne med en promenad i vagnen men hon ville inte alls.. Så 8,55 fick jag hoppa in i duschen ännu en gång och spola av mig och sen direkt till frisören! Där möttes jag av Hervor som klippt mig under hela min barndom och verkligen känner mig.. Vi satte igång direkt att göra iordning håret.. VId 10-tiden kom Malin, en kompis flickvän till Emil som är hudvårdsterapeut, sminkös, massör och en massa annat.. Sminkade mig så fint!! Vi fikade lite och sen åkte Malin för att göra sig iordning inför bröllopet (hon var gäst också).. Emil var utanför och hon sminkade honom också lite eftersom han glömde raka sig när hon sminkade tidigare på dagen Han var liite nervös! Jag var inte ett dugg nervös förrän jag fick på min klänningen! Då blev jag nervös och insåg vad jag skulle göra! Pappa kom och hämtade mig och då regnade det!! Men vi åkte ut till Gustav Adolfs kyrka och där var det nästan lite sol... Kom några droppar.. Och när jag går upp längs gången fram till krykan kyrkan står Emil där och våra två fotografer som ska vara med oss hela dagen! Emil tappade nästan hakan eftersom jag alltid sagt att jag aldrig ska ha en armbandslös klänning och gissa vad jag hade!!

Johan och Daniel (fotograferna) tar en massa kort redan före och även under vigseln.. Jag var så nervös så jag skakade i klänningen men alla tyckte vi såg så avslappnade ut! Prästen hade glömt vigselbeviset i ett annat rum så han fick springa iväg.. Det var lite kul mitt i allt allvar! Och han ändrade totalt ordningen på hela vigselceremonin så vi väntade en bra stund på att utgångsmarschen skulle sätta igång!

Sen blir det riskastning och en massa fotograferande och gratulationer! Sen åker gästerna till festlokalen och J + D och brudparet fotar lite utanför kyrkan och åker sedan för vidare fotografering! Vi får många kort utomhus då regnet håller sig undan precis under fotograferingen.. När vi är klara kommer det ett annat brudpar för att också fota sig där men då vräker det nästan ner.. Vi åker hem till Emils föräldrar där vi ordnat en egen fotostudio! Jag tror ingen kommer se att vi inte är i en "riktig" studio! Fotar en massa där också och vid 16,30 är vi vid festlokalen!

Mat, spex och en massa kul saker.. Alla barnen var så duktiga och sa inte ett ljud! Det blev precis som vi ville allting!

Johan och Daniel tog cirka 2000 kort!!!!!!!!!! Kan ni förstå att vi har svårt att välja kort!!!

Vi åkte från lokalen vid 12-tiden på natten till vårt hotellrum där vi bubblade i vårt bubbelbad och sen fick vi några få timmars sömn för att sedan gå upp rätt så tidigt på morgonen för att träffa fotograferna igen som skulle åka hemåt..

Jag kan inte beskriva hur lycklig jag är just nu.. Jag är verkligen nykär igen och igår när vi la oss (i en 90cm-säng!! hos Emils föräldrar) låg vi bägge två med varsitt stort leende efter att ha kollat på dom första 1400 bilderna!

Jag ångrar inte en sekund att vi bad Johan och Daniel fota (ingen av dom har tidigare fotat brudpar men dom kan verkligen sin sak!!).. Nu tror jag att dom kommer börja tjäna bra med pengar på detta.. Det enda vi "behöver" betala är 700 för studiobakgrunden, bensinkostnader för resa Jönköping- Stockholm.. Men vi kommer givetvis betala dom en stor summa pengar för allt jobb! Daniel har en hemsida på internet där vi garanterat kommer vara med på (bland alla andra bilder som han har tagit)..

Skickar med länk där det finns bilder för den som vill se.. Vi kommer ordna en hemsida så småningom men först är det sortering av alla bilder som gäller!!

groups.msn.com/Nilwaswedding

OBS!! Kvaliteten är enormt dålig såg jag nu när jag lagt upp dom.. Dom är MYCKET bättre i verkligheten!!

Vad tycker ni om bilderna som dom tagit? Det var deras första bröllop dom fotade! Jag är såååå nöjd och är så tacksam över att inte beställt hos en "riktig" fotograf med tanke på dom hutlösa priser dom tar.. Dessutom fick vi ju kort under hela dagen!

• Svar på tråden Nu är jag FRU! 26/8
  • Bridetobee

Så fina ni var!!

Hoppas vi blir lika fina nästa år!!!

• Brud-2007

ÅÅH vad fina ni var!!! =D

Svar på tråden Nu är jag FRU! 26/8