• Olga77

Riktigt mysig restaurang i Göteborg

Hej!

Vi ska ha en möhippa i Göteborg om ett par veckor och jag undrar om det finns någon som har ett tips på en riktigt mysig restaurang. Den ska helst ligga nånstans inte allt för långt från Jäntorget (Haga, Linnéstaden, Majorna, Vasastan...). God mat, men inte alltför "exotisk" - kanske något grekiskt, italienskt eller franskt. Och inte för dyrt heller... Jag vet inte exakt vad jag är på jakt efter, men det ska inte vara något exlusivt och inte heller något partyställe, utan en lite intim plats där vi kan ha en mysig kväll.

Någon som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Riktigt mysig restaurang i Göteborg
  • junibrud2006

Jag älskar Sjöbaren, Haga Nygata. Mysigt och trevligt - men kräver att man gillar fisk!

www.sjobaren.se

• Jeanette LA

Jag tycker att Galini, vilket ar en grekisk/turkisk restaurang, ar valdigt mysig och har *valdigt* god mat! Priserna ar bra ocksa. Vi var dar pa en "tjej-kvall" och alla var jattenojda. Den ligger hogt upp pa Kungsgata, vid gamla Televerket. Dom har aven tva andra restauranger inne i stan, men dar har jag aldrig varit sjalv.
    www.galini.se/galini/index.php
    Lycka till!

• chilipeppar!

Jag har också på Agora och även på Galini.
    Agora ligger vid Kopparmärra, alldeles bredvid biografen. Om man jämför dessa två är maten suuuperbra på båda, priset är det samma men jag tycker att Galini är mysigare.Inte något extra inredningsmässigt men prismässigt och matmässigt 100 %. Gå dit och ät gott till ett bra pris.

• Kerin

Jag är så dålig på namn men *tror* att den jag tänker på är Byns Bistro (som hette Le Village eller liknade tidigare). Där är väldigt god mat, och en trevlig bar, och är man ett lite större sällskap har de liksom ett separat rum, men med glasväggar eller vad man ska säga som är riktigt mysigt att sitta i. Man är liksom för sig själv, men inte isolerade för det.

Har för mig att Bitter också har ett bord som står liksom separat?

• Linum

Restaurang Toscana på Kungsgatan!
    Italienskt superbra ställe med bra priser.

• ladymarmelade

I mysfaktor så finns det nog inget som slår MEZE på Vasagatan!
    En liten grek/turkisk restaurang nere i källaren med tegelväggar, små valv och värmeljus placerade i små fack i väggarna. Underbart mysigt, fantastisk mat, mycket duktig personal och framförallt riktigt schyssta priser!

Rekommenderas absolut :)

• Pyssetroll

Linnéområdet kryllar av mysiga ställen.
    Jag gillar ställen som

La Sombrita - Linnégatan, Spansk
    Knossos - Linnégatan, Grekisk
    La Familia - Värmlandsgatan, Spansk
    Silvis - Nordhemsgatan, Palestinsk
    Gambero - Övre Husargatan, Italienskt
    Fontana di trevi - Kungsgatan, Italienskt

• Syssa

Jag vill verkligen rekommendera Magnus&Magnus på magasinsgatan 8. Supermysigt ställe med in fantastisk innergård som de har öppet vid fint väder. Där är det hög mysfaktor med massor av kuddar och lite orientaliskt tema. Maten är inte jättebillig men väldigt prisvärd. Jag var och åt där 3 ggr under semestern. Gå in och kolla deras hemsida om du blir intresserad. www.magnusmagnus.com

• TissTass

Angående Galini så är jag väldigt besviken på det stället. Maten vet jag ingenting om, men om bemöttandet. Jag hade två vänner på besök som jag inte träffar allt för ofta då vi bor långt ifrån varandra. Vi ville ut och äta på någon härlig restaurang och då den ena tjejen älskar grekiskt så tänkte jag att vi kör på det.
    Då gick jag förbi Galini för att boka bord, mötte en äldre herre som sa: "Det fixar vi självklart, kom in och fråga efter mig så har ni ett bord som väntar på er". Jag frågade om han inte ville skriva upp mitt namn, men han sa att det inte behövdes. Tyckte det var lite lustigt, men samtidigt kanske de hade det så, vad vet jag..
    Vi kommer dig och möts av en tjej, jag sa att vi hade bokat bord genom den äldre herren, men tydligen så hade det inte blivit någon bokning. Den äldre herren såg vi längre in i restaurangen, men han kom inte fram. Tjejen sa att vi kunde få ett bord, men att vi bara kunde sitta där till 20,00 då det var reserverat från den tiden. Vi gick därifrån..
    Sen dess har jag aldrig satt min fot där, och kommer aldrig att göra det heller.

Däremot skulle jag själv vilja gå till en av restaurangerna som "pysseltroll" skriver om, Fontana di Trevi. Har faktiskt önskat mig en mysig middag en kväll där i födelsedagspresent :)

• Lena+Mattias=sant

Vi åt på barken viking. Det var jättefint i sommarkvällen. Ligger dock centralt men vi gick en promenad längs vattnet till järntorget efteråt, det är inte så långt.

• Olga77

Tack snälla ni för alla tips! Nu ska vi nog kunna hitta något bra!

• Malmön2006

Vi var på Effessos på min möhippa. Grekiskt, mysigt, görgott och billigt.

• A1980

Knossos i Linne`har jättegod, grekisk mat till schyssta priser!

Svar på tråden Riktigt mysig restaurang i Göteborg