Angående Galini så är jag väldigt besviken på det stället. Maten vet jag ingenting om, men om bemöttandet. Jag hade två vänner på besök som jag inte träffar allt för ofta då vi bor långt ifrån varandra. Vi ville ut och äta på någon härlig restaurang och då den ena tjejen älskar grekiskt så tänkte jag att vi kör på det.
Då gick jag förbi Galini för att boka bord, mötte en äldre herre som sa: "Det fixar vi självklart, kom in och fråga efter mig så har ni ett bord som väntar på er". Jag frågade om han inte ville skriva upp mitt namn, men han sa att det inte behövdes. Tyckte det var lite lustigt, men samtidigt kanske de hade det så, vad vet jag..
Vi kommer dig och möts av en tjej, jag sa att vi hade bokat bord genom den äldre herren, men tydligen så hade det inte blivit någon bokning. Den äldre herren såg vi längre in i restaurangen, men han kom inte fram. Tjejen sa att vi kunde få ett bord, men att vi bara kunde sitta där till 20,00 då det var reserverat från den tiden. Vi gick därifrån..
Sen dess har jag aldrig satt min fot där, och kommer aldrig att göra det heller.
Däremot skulle jag själv vilja gå till en av restaurangerna som "pysseltroll" skriver om, Fontana di Trevi. Har faktiskt önskat mig en mysig middag en kväll där i födelsedagspresent :)