• Anna25

Hur lura honom?

Hur lura honom?

Har nu fått reda på att min man ska bli "svensexad" om några veckor. Hur gjorde/tänker ni göra för att "lura" er man? Måste ju planera in något i kalendern för syns skull och jag vill att han ska bli riktigt överrumplad! Bestmannen ville att jag skulle hitta på något fiktivt. Förslag?

• Svar på tråden Hur lura honom?
  • mugglesfan

Jag försökte få honom att boka upp en segling med sin bäste vän (bättre att han själv bokade än att bäste vännen bokade) - detta var givetvis i samförstånd med svensexegänget. Själv skulle jag vara bortrest (på riktigt) med tjejkompisar den helgen. Han fick dock aldrig tummen ur att boka in (typiskt killar) men det löste sig ändå.

• tattar-Emma

Kan du inte låtsas att ni är bjudna till dina föräldrar över dagen eller så?

• Anna25

Kanske inte så dumt det där med föräldrarna.

• okt2006

Anna25: om jag var du skulle jag dessutom se till att det var i ett särskilt ärende som ni ska träffa dina/hans föräldrar, något som verkar "på riktigt". T.ex. diskutera bordsplacering, dukning, eller något sådant som har med bröllopet att göra. Kanske ännu roligare om du ber någon av hans eller dina föräldrar att ringa honom och boka in ett datum. (sista helgen i september var det va? )

• okt2006

det verkar som om min sambo ska bli svensexad helgen före vårt bröllop och jag tänkte bara köra på att vi absolut inte ska boka in något särksilt då eftersom det kommer vara SÅ himla mycket att göra ändå den helgen

• tattar-Emma

Föräldrarna är bra eftersom det är tråkigare än svensexan (dvs ingen risk att han blir besviken, som han kanske skulle bli om du sa att ni skulle resa till Kina en vecka ;) ) och eftersom det betyder att han inte kan dricka kvällen innan utan måste lägga sig tidigt för att svärisarna inte ska misstycka =)

• brud Em

Eller så gör du det vattentätaste! Ber om att ni två ska ha en lugn o hääärlig myyyyskväll!!! Att du bara vill ta det lite lugnt med honom mitt uppe i allt fixande! Eller äe det för misstänkt? Jag fick min man att tro att han skulle jobba, men det kräver ju att man har ett jobb som kräver en del helgtjänstgöring. Chefer/kollegor var i mitt fall väldigt hjälpsamma :)

• Mitt hjärta är hemma

Planera gärna in flera (fiktiva) grejer för honom. Min man blev inte så överraskad eftersom det enda han hade inbokat på hela sommaren var att hjälpa sin mamma slänga en möbel... Man är ju inte dummare än att man kan räkna ut det då. Jag visste inte om'et alls så jag kunde inte fejkboka in honom på något annat heller.

• Bernövall

Jag gjorde tvärt om, jag bokade inte in någonting. Utan när han kom med förslag att göra något så sa jag att jag ville ha en romantisk kväll hemma (kvällen innan) eftersom vi alltid är borta. Plus att vi skulle ta en lång mysig sovmorgon i sängen dagen efter (då killarna kom och tog honom). Det gick hem...
    Han sov när de kom instormandes kl 9.30 i sovrummet.

Svar på tråden Hur lura honom?