• Haggis

Bröllopsnatt på hotell

Hej,
    hur mycket kostar det på ett ungefär att boka in sig för bröllopsnatten på hotell (jag förstår att det kan skilja...). Men då menar jag inte bara en natt på hotell utan vad de tar totalt för de speciella arrangemangen som de ordnar (med lite champange kanske, senare utcheckning osv.) för jag har förstått att de flesta hotell har en bröllopssvit eller special arrangemang för bröllopspar.

• Svar på tråden Bröllopsnatt på hotell
  • Bernövall

Vårat hotell tog 2000, då fick vi champange och frukt på rummet när vi kom. Frukost på rummet lite senare än vanligt...

• helena_h

1500 har jag hört på flera ställen.

• tina14jan

Vi kommer betala 2600, då är det en bröllopssvit med Jacuzzi, bubbel på rummet samt frukost på rummet på morgonen (kl.10). Vi får dessutom disponera rummet längre dagen efter till 15.00 (ord. utcheckning 11.00)

• Here comes the bride!

Vi betalar 2300 för en UNDERBAR bröllopssvit och då ingår champagne, frukt, choklad, ett litet badkit, frukost på sängen och så får vi ha sviten till sena eftermiddagen!

• okt2006

Vi betalar 2300 kr för svit med jaccuzzi, champagne och jordgubbar, en hemlig morgongåva, frukost på rummet och sen utcheckning.

• Fru Henax

Här i Stockholm har de bröllopsnattspaket vi kollat på kostat mellan 2000-4000.
    För 2 personer alltså!

• Bobofina

Vi betalade 2000:- för champagne (ej äkta), choklad, frukt, fin blombukett (som tom gick i vårt färgtema), frukost på rummet när vi ville och disponering av rummet fram till kl 15.

Ville man ha äkta champagne och få behålla morgonrocken fick man betala typ 800:- till.

• Jimi

Hej, svit med jacuzzi och frukost på sängen är precis det vi letar efter. Det är bra att få veta ungefärliga priser men kan ni snälla skriva vilka hotell det gäller också?

• Randis

Vi betalar 4000 kr för en helt underbar svit med jacuzzi, bastu, äkta champange, choklad, fruskost på rummet och sen utcheckning.

Jag vet att det är dyrt men sviten är enorm med 3 (!!!) badrum....vad vi nu ska alla dem till!!

Vi ska utnyttja vår svit lite extra eftersom vi efter vår korta borgerliga vigsel ska samlas i sviten för brudskålen.

• Lilla Li

Vi kommer betala 1600 för en natt, Vätterutsikt, jacuzzi, frukostbuffé och champagne och lite tilltugg på rummet.

• maljor

vi kommer betala 1500 med ett sk bröllopspaket. Jordgubbar, choklad och champagne på rummet och sedan på morgonen kommer de upp med en frukostvagn med levande ljus osv =)

• Miss Cykel

Ni som bokat svit med jacuzzi, kan ni tipsa var sådana finns? Vi letar i Västerås/Uppsala/Stockholmsområdet. De ni beskriver ovan verkar ju vara rimliga priser också! :)

• Lilla Li

Vår ligger i Gränna tyvärr.

• Miss Cykel

Synd. Lite väl långt! ;)

• snustroll

Vi bokade en "vanlig" svit, ingen bröllopssvit. Den var förstås mycket billigare. När min man pratade med dem nämnde han att det var vår bröllopsnatt så när vi kom fanns det champagne, choklad och frukt.

Vi hade ingen jacuzzi men väl ett stort badkar som vi använde. Min man hade tagit med sig eget badskum så det blev mysigt iaf.

För detta betalade vi 1300:- och det var i Sthlm

• Liams

snustroll

vilket hotell hade ni?

• okt2006

Miss Cykel: hej igen! Vi var på Hotel Uppsala (2300 kr). Det var verkligen värt pengarna att slippa åka hem och sova i gamla tråkiga lägenheten... Sviten var jättefin, badrummet och jaccuzzin ljuvliga, fri tillgång till minibaren, god äkta champagne och mumsiga jordgubbar, frukosten var rejält tilltagen och serverades på rummet. Rekommenderas!!

Svar på tråden Bröllopsnatt på hotell