JoLu gift. Från lycka till olycka. Bilder. Långt!
Nu är man gift. Vi hade en strålande dag. Helt fantastik. Väder var kanon. Gifte oss den 5 augusti. Åkte till frissan kl 8,00 på morgonen. Tärnorna, bestmannen, en av tärnornas sambo och min man kom dit vid 10 tiden. Tiden rusade iväg. Jag fick försöka få i mig lite mat medan min frissa höll på att sätta upp håret. Jag var ändå så nervös så jag kunde inte äta så mycket. Hade köpt min favorit sallad men det hjälpte inte. Haha. Sminkningen drog ut på tiden. Tjejen som sminkade mig höll på i nästan en timma. Vid 12 var vi tvungna att åka för att fotografera oss.
Vi skulle fota inne i stan. Denna dagen skulle amatörerna springa maraton i stan så vi visste att det kunde vara svårt att komma in med bilen i stan. Men det gick bra. Fotograferingen tog en timma. Efter det skulle vi åka till det hotellet som vi skulle spendera bröllopsnatten på. Där hade vi tänkt att skåla med alla tärnor och bestmannen innan. Det visade sig att det var svårare än vad vi hade trott att ta oss ut från stan. Avspärrningar överallt. Från att ha haft gott om tid blev det panik. Efter många turer lyckades vi till slut ta oss till hotellet. Då var jag lite svettig. Man vill ju gärna hinna till sin egen vigsel. Även om jag vet att den inte startar utan brudparet?haha. På hotellet satt vi i baren och skålade och jag försökte lugna mina nerver.
Vigseln var perfekt. Vi gifte oss i Masthuggskyrkan i Göteborg. Prästen var super och gjorde vår vigsel personlig. En av tärnorna läste en dikt av Nils Ferlin och Bestmannen läste texten från Uno Sveningssons ?Andas genom mig?. En vän till oss sjöng ?Av längtan till dig?. Sen sjöng hon tillsammans med en annan vän ?Allt som jag känner?. Trodde jag skulle störtböla i kyrkan men det lyckades jag undvika.
Festen hölls på Malins Skafferi vid Nya varvet. Mamma och pappa hade ordnat med underhållning som vi inte hade någon aning om. Två killar som min bror känner (de är professionella underhållare) underhöll hela kvällen. Sjöng och gjorde sketcher. Det var verkligen lyckat och uppskattat av alla. Tal från nära och kära. Mina syskon sjöng en låt för mig med en mycket underhållande text. Maten var supergod. Vi hade en liten förätt, sedan buffé, en lite tryffel till efterrätt. Sen blev det vals och efter det tårta. Min bror hade bakat tårtan och den var så fin och underbart god (han är inte konditor utan bakar på fritiden för nöjes skull) . En perfekt dag!
Några bilder från vår dag:
web.telia.com/~u94203429/
Min man och jag hade en vecka ledigt tillsammans efter bröllopet. Eftersom vi skall resa på bröllopsresa nästa år tänkte vi den veckan hitta på roliga saker i Göteborg. Tyvärr hann vi inte med så mycket som vi hade velat. 4 dagar efter bröllopet råkade vi ut för en olycka. Vi hade middag hemma med en av tärnorna och hennes sambo. Gick därefter ut på EM kalaset. Hade jätteroligt på kalskjul 8. Bestämde att vi skulle gå upp till Avenyn. Jag skulle hoppa upp på min mans rygg. Gled ner. Tog ny sats och fick en knuff av min tärnas sambo för att lättare komma upp. Min man ramlade och jag flög över honom och landade med ansiktet rakt ner på asfalten. Fick åka till akuten direkt. Så snabbt det kan gå från lycka till olycka. Fick sy ut och invändigt på överläppen. Hade även gått ett hål rakt igenom. Slog ut framtänderna och delar av nedertänderna. Skrapade upp axeln. Är fortfarande inte helt återställd från olyckan men på bättringsväg. Kommer ta tid att fixa allt. Samtidigt är jag glad över att det hände efter bröllopet om man nu skall se nåt positivt med olyckan. Bifogar en bild oss några dagar efter olyckan. Då hade svullnaden lagt sig en hel del. Vi ser inte direkt ut som det lyckligt nygifta paret . OBS! Bilden kan se lite otrevlig ut så om ni är känsliga så titta inte.
Bild från skadorna:
web.telia.com/~u94203429/skadan.htm