• Akire

sjukskrivn. efter bröstförstoring

Jag undrar hur länge man behöver vara sjukskriven efter en bröstförstoring. Jobbar själv som lärare (åk.6) och funderar på ifall jag kan gå tillbaka till jobbet efter 10 dagar.
    Det är så svårt att föreställa sig hur mycket värken kommer att påverka en. Hur har alla ni andra gjort?

• Svar på tråden sjukskrivn. efter bröstförstoring
  • Nightingale

Jag var tillbaka efter sju dagar, jag pluggade när jag gjorde operationen, men det var inga problem.

Tycker inte att det borde vara några problem när du är lärare heller... Du får väl bära böckerna på fler vändor och inte ta i så mkt!

• Swing

Jag har lätt kontorsarbete och började redan efter en vecka. Lyfta pärmar och bära något annat än en lätt handväska gick inte på ännu någon vecka. Kan du vara hemma lite längre än en vecka är det att rekommendera.
    (Sen tror jag även att ålder och erfarenhet kan påverka hur man känner sig. Är man som jag lite äldre, har fött barn och varit med om sjukdomar, smärta och diverse elände är man nog bättre rustad att klara det, än om man är ung och aldrig varit sjuk eller haft ont osv.... Hoppas du förstår hur jag menar).

Svar på tråden sjukskrivn. efter bröstförstoring