• brud9/9

Billiga tofflor/skor till gäster

Hej!

Var kan man få tag på billiga tofflor/skor som de kvinnliga gästerna kan ha när de är trötta i fötterna? I Sthlm helst, eller om man kan köpa på nätet.

• Svar på tråden Billiga tofflor/skor till gäster
  • Bens wife

Jag har köpt billiga tofflor på Lagerhouse, vita räfflade för typ 20 :- . Jättesköna är dom. Men det kanske inte är sådana tofflor du menar?

• mlu

Eller kanske billiga flip-flops i plast nu nar sommaren ar slut, borde inte vara sa svart att hitta!

• Fröken Malm

Tar man inte med sig sånt själv??

• viktualia

ska du köpa det till alla kvinnliga gäster?!? men du kanske inte har så många... och dessutom vet att de gillar sådana skor...

/en som inte gillar tofflor och inte hade velat få skor som gästpresent på bröllop....

• Pringlez

Suverän ide!!!

Hörde från en vänninna som var på ett bröllop där de hade haft en korg full med tofflor som de kunde ha på sig under festen!

Jag vet inte om er men jag är inte den som har ett par tofflor i handväskan när jag går på fest!!!

• Fröken Malm

Jag är inte heller den som har tofflor i handväskan heller, utan bekväma skor från första början.

Själv hade jag inte "förstört" min egen outfit, som jag lagt ner tid på, genom att ta på mig badtofflor.....

• brud9/9

Tusen tack för alla tips, jag har ringt Scandic men de kunde inte hjälpa till tyvärr.

Vi är 86 gäster(hälften tjejer) men jag tänkte köpa 20 par och lägga i en korg så att man kan byta från sina högklackade när fötterna börjar värka. Sedan kan man fortsätta dansa hela natten! De är alltså inte tänkta som presenter till gästerna .

• Lillamig

Förstår att det är tänkt som en vänlig tanken men jag skulle aldrig sätta på mig några badtofflor (eller andra tofflor) på en bröllopsfest..... Kommer ju se helt galet ut! Kanske billiga pashminasjalar att ha om axlarna vid utomhusmingel, rökpauser etc under kvällen istället?

• brud9/9

Bättre än att folk tar av sig till strumplästen eller väljer att inte dansa alls. Många köper faktiskt nya skor till bröllop och tänker inte på att de ska ha dem typ 12 timmar. Då får väl vi vara jättetöntiga då som erbjuder våra gäster det vid midnatt. Vi tvingar ju ingen att ta på dem, det är helt frivilligt för den med ömma fötter... Jag ska kolla med en orientalisk affär om de har lite söta kinaskor eller små söta slip-in.

• Pringlez

Har du hittat några tofflor? Vart?
    Jag som sagt tycker att det är en jätte bra ide och en kul överraskning till gärterna...det där lilla extra!

• Zozo

Idéen är väl kuil i sig.. men JAG skulle aldig kunna dansa i skor som tofflor eller dyl?! Jag skulle vricka fötterna av mig.. sa det hade blivit att dansa utan skor istället i alla fall!

• Sweetpea

Det verkar jättesvårt att dansa i sådana där mjuka, billiga slipin-tofflor. På det senaste bröllopet jag var på tog nästan alla helt enkelt av sig skorna och dansade barfota framåt natten. Men det kan man ju göra ändå! Kör på tofflor om ni vill och tycker att det är väl spenderade pengar. De från Lagerhaus är helt okej.

Svar på tråden Billiga tofflor/skor till gäster