• Rosenhaga

Det smakar sött i munnen?

Hejsan,

Det smakar sött i munnen hela tiden, ungefär som om jag sög på en sackett eller så. Det har varit så hela dagen, mycket märkligt. (Har inte ätit godis eller liknande på flera månader.)

Någon som har varit med om liknande eller vet vad det kan bero på?

• Svar på tråden Det smakar sött i munnen?
  • f.d. Svart brud

Har du druckit tillräckligt med vatten?
    Jag har fått myskosmak i munnen ibland om jag inte druckit tillräcligt. Det kan ta ett par dagar att gå över...

• Rosenhaga

Hejsan!

Tack - men jag har druckit en massa vatten. Knepigt, märkte det i morse och det är verkligen frustrerande - jag gillar ju inte ens sött längre!

Fler förslag?

• Mycket långt kvar

Äter du någon medicin?

• Rosenhaga

Nej, jag har inte börjat med någon ny medicin. Smakar fortfarande sött idag på morgonen.

• Malin22

Hm, ibland kan jag känna en annorlunda smal i munnen när jag har en infektion i kroppen... du håller inte på att bli sjuk?

• Knoll och tott

Du kanske har hållit in på maten så pass att en rejäl fettförbränning kommit igång? Den metabola omställningen brukar kopplas till en sötaktig smak i munnen.

• Rosenhaga

knoll och tott - intressant teori, funkar det så? Jag har under någon veckas tid haft det ganska vidrigt på jobbet. Jag har iofs ätit frukost, lunch middag och något mellanmål men bara ätit en bråkdel av vad jag brukar göra.

• Knoll och tott

Rosenhaga - du kan ju alltid prova att äta något mer kolhydratrikt (som en rejäl tallrik pasta med ett gott bröd till) och se om det försvinner efter någon-några timmar.

• Rosenhaga

Åt rejält med potatis till middagen. Det smakar faktiskt mindre sött i munnen - jag tror du har rätt Knoll och tott!

Svar på tråden Det smakar sött i munnen?