• våreld

Varbergs kurort

Vad tyckte ni som varit på varbergs kurort? Mysigt? dyrt? hur var spabehandlingar, boende mat osv. Tänkte ta en helg dit i höst när regnet strilar som mest. Man får göra vad man kan för att pigga upp sig=)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Varbergs kurort
  • Pyssetroll

Jag har varit på en del SPA och trots att Varberg var det SPA som fått flest utmärkelser etc så måste jag säga att jag inte var så impad. Behandlingarna är jättebra, men själva hotellet tyckte jag var rätt mörkt och slitet. Maten var god men inte fantastisk, matsalen är rätt trist och vetter mot baksidan istället för ut mot havet. Min åsikt är att det inte är värt pengarna.
    Jag skulle hellre åkt till Tylösand om jag vore Er.

• Glädjebruden

Vi var på Varbergs kurort i somras och tog en duobehandling "Vi tillsammans". Jag låg i ett stort runt badkar medans min fästman fick massage. Efter en halvtimme bytte vi behandling, åt choklad och honungsmelon. Härligt! 1095:- kostade det men det var det värt. Vi åkte dit innan vår behandling började och tränade gratis på det fina gymmet. Efter behandlingen badade vi bubbelpool och i saltvattenbassäng. Missa INTE lunchbuffén! Kostar visserligen 195:- per person men jag har aldrig ätit godare mat och bröd! Sen kan ni promenera på stranden, hur fint och mysigt som helst. Har inte sovit där men sett hur rummen ser ut, helt ok, behöver fräschas upp lite dock. Annars är en heldag att rekommendera om ni kan åka fram och tillbaka på samma dag.

TIPS! Ullared (Gekås lågprisaffär) ligger inte långt ifrån Varberg och där kan man handla det mesta i den gigantiska affären. Lycka till!

• våreld

Tack för tipsen! Alltid bra att fråga här på bt när man undrar något... Fler som har erfarenheter från andra span?

• Ab fab

Jag tycker definitivt inte Tylösand är värt pengarna. För några år sedan var det suveränt men har sjunkit i kvalitet rejält. Det är mest stora "tantgäng" och konferenser. Kurorten i Varberg var mycket bra men ännu bättre tycker jag om Asia spa på Stadshotellet. i Varberg
    www.asiaspa.se/

• Snart fru 2 feb 2007

Håler med Asia spa är hellt klart bättre! ligger centralt och ger lite mer än vanligt spa!

• Kerin

Åh, men på Asia Spa får man ju inte prata! Jag hade aldrig åkt dit med min man, urkomiskt ju...

• Lyckligt gift!

Tylösands spa är helt ok, och stället är jättefint. Men fick jag välja så valde jag helst av allt Smögens Havsbad...Fint hotell, bra spa, otroligt vacker miljö..

• Sömntutan

Jag anser inte att Tylösand är värt pengarna. Jag har bara varit där en gång men var rejält besviken på såväl mat som behandlingar. Dessutom var hotellet svinkallt och jag frös hela helgen. Jag trodde till och med att det var något fel på vetilationsanläggningen men det var det inte... Inget bra alls! På Varbergs däremot var det tvärtemot, jag kan varmt rekommendera Kurorten!!! När jag var där var maten god och behandlingarna underbara. Personalen är jätte trevliga och jag trivdes verkligen.

• Snart fru 2 feb 2007

Misselina..

Vad är fel på att inte tala med din blivande? det gäler främst i de utrymmen där man vilar ut och under pass samt i de heta källorna. I övrigt kankse det just är det som är tjusningen med att vara där, pratar gör man alltid annars..

Min blivande och jag gick där varje söndag för att finna lugnet och bara vara , det var jätte mysigt tyckte vi. att inte tala ger kanks een annan dimension till ert förhållande?
    Då vi inte varit på Hasseludden planerar vi det i framtiden.

Jag vidhåller i Varberg Asia spa!
    Det finns även kurortssatden på hotell fregatten som är ett vaniligt hotell,

Varberg har mycket att erbjuda!

• Kerin

Jaja, känner man att det tillför mycket i ens liv att hålla mun ett antal timmar i sträck är man så välkommen så

Personligen kan jag hålla mig för skratt. Eller, rättare sagt det kunde jag inte när det gick runt ett sånt där gravallvarligt par och teg tillsammans i ett antal timmar Men jag är väl en sådan där förfärlig person som saknar era djupa dimensioner antar jag

• Lyckligt gift!

Jag skulle inte heller kunna hålla mig helt för skratt.. och det är väl just det där att man inte får säga nåt som gör att man bara måste....:)
    En kollega var på Varbergs Kurort, just på Asia Spa, och dom tyckte det var klart överskattat! Man måste nog vara en viss typ av människa för att uppskatta det dom erbjuder. Kanske om man ofta åker på spa, men vanligast är väl att man gör det oerhört sällan och då vill man ju kunna slappna av o bara ha det skönt.

• Snart fru 2 feb 2007

varbergs kurort är ett separat hotell ingår ej i asia spa.. och ni har rätt det tilltalar olika personligheter,

hoppas ni har httat det som passar er!

• Stormis

våreld: ursäkta om jag stjäl din tråd för en fråga till:

Snart fru 2 feb 2007:
    Du verkar ha koll på Vbg - är det möjligtvis så att du bor här? Här har du i sådana fall en till Varbergare som skall gifta sig i feb. Finns förresten en feb-tråd som du oavsett är välkommen till:

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1870079.html

• Snart fru 2 feb 2007

Till stormis..

Det stämmer bra det..
    jag kikar gärna in på er tråd!

Svar på tråden Varbergs kurort