• Evelina84

Beräkna kostand för dryck???

Vi kommer att bli ca 65 pers på vårt bröllop varav 7 barn under 10 år. Det kommer att vara ett alkoholfritt bröllop. Hur mycket ska vi beräkna att drickat kommer att kosta? Och hur mycket kommer det att gå åt?

Vi har tänkt köpa läsk, lättöl, alkoholfritt vin, mineralvatten och festis. eventuellt ladda upp med måltidsdricka också. Hur mycket av vad?

• Svar på tråden Beräkna kostand för dryck???
  • bröllops häxan

Får man fråga varför ni ska ha det? Vill inte frågasätta. Är bara nyfiken..:)

• Evelina84

Utav många skäl. Jag dricker inte alkohol överhuvudtaget, några av våra gäster har/har haft problem med alkoholholism. Dessutom umgås vi aldrig under onyktra förhållanden med dem som kommer på bröllopet, så varför skulle vi göra det på en så viktig dag som bröllopsdagen?

detta är de främsta skälen.

• Trollsländan

Man bruka räkna ett till två glas vin till förrätt, två till huvudrätt och ett till efterrätt. Även om det är alkoholfritt så kan du väl utgå från samma princip. Utöver det bruka man ha bordsvatten. Kaffe. etc.

• 26maj2007

på stora tillsällningar brukar man ha man

förrätt 1 glas vin
    varmrätt 2 glas vin
    efterrätt 1 glas vin

• Evelina84

Tack!

Ska försöka räkna lite. Tänkte köpa till lite extra mineralvatten vilket fall som helst eftersom jag vill att det ska finnas om någon blir törstig efter lekar och dans.

• Brud 2006

Jag tänkte bara säga att jag och jag vet många med mig inte är så förtjust i alkoholfritt vin så då dricker jag hellre mineralvatten eller ica-cider! Jag tänkte bara så att du inte köper på dig massor av alkoholfritt vin (men om det köps på Systembolaget får man ju lämna tillbaka det som blir över inom tre veckor)!

Lycka till!

• Evelina84

Brud 2006:

Jag älskar alkoholfritt vitt vin!!! Men jag vet alla inte gör det, särskilt inte de barn och ungdomar som kommer att vara gäster. Därför tänkte vi satsa ganska stort på läsk och mineralvatten.

Någon som vet vart man kan hitta "finare" mineralvatten, alltså i flashiga flaskor???

Svar på tråden Beräkna kostand för dryck???